torsdag 13 oktober 2011

Ice Crystal och Archipelago i dagens




Jag fortsätter med mina krämskuggsexperiment och använder olika primers på ögonen för att fundera ut hur jag ska få dem att sitta bäst. Här har vi tjusiga blå Archipelago.


På vänster öga (till höger i bild) har jag Too Faced Shadow Insurance och på höger Urban Decay Eyeshadow Primer Potion. Bilderna talar sitt tydliga språk.


I IsaDoras Big Bold Mascara Super Volumizing, bronzern Honey Bronze Bronzing Powder (färgprover) och rouget Baked to Last i Coral från The Body Shop, Full Potential Lips från Clinique, concealer från Apoliva makeup (färgprov här), Lumenes Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow i Archipelago och Ice Crystal och 24/7 glide-on eye pencil i Gunmetal från Urban Decay,

8 kommentarer:

  1. Fina färger! jag körde på rosa och lila, samt la upp en tutorial! :)

    SvaraRadera
  2. Älskar den nästan lysande blå färgen!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin nyans på den blåa, snyggt! :)

    SvaraRadera
  4. Väldigt snyggt till dina ögon!
    Blir mycket sugen på blått nu igen. Jag letar efter en mörkblå flytande eyeliner, vet du någon?

    SvaraRadera
  5. Blowfish: Tack! Åh, den ska jag kolla in!

    Ninni: Jag också!

    Joesphine: Tack!

    Lotta: Tack! Hrm, inte på rak arm... Är precis på väg till jobbet nu, men jag ska fundera lite och återkomma!

    SvaraRadera
  6. Använd Artdecos eye primer så sitter ögonskuggan hela dagen. Bästa primern jag har hittat!!!

    SvaraRadera
  7. Fina skuggor. Och intressant primertest. På mig sitter SI bättre eller iaf lika bra som UDPP... Du har inte ett öga som creasar mer? Det har jag nämligen:)

    SvaraRadera
  8. Magdalena: Den kan vara värd ett test! Men alla skuggor utom vissa krämvarianter sitter med UDPP på mig.

    Emma P: Tack! Jag har testat SI på alla upptänkliga vis, och den sitter i princip aldrig på mig... Jag tror att mina ögon creasar lika, men nu måste jag spana nog på det! Intressant!

    SvaraRadera