onsdag 12 maj 2010

Hela Pop'n Petrol i dagens öga



I dagens öga föresatte jag mig att använda alla fyra skuggorna i Pop'n Palette 16 Pop'n Petrol. Det visade sig vara hur enkelt som helst: teal i yttre v:et, sedan den gröna i mitten, den mellangrå fram till inre ögonvrån och den ljust ljusgrå som highlighter i inre vrå och upp till brynbenet.



På den översta blundbilden ser sminkningen mer blå ut, på den undre grönare. Färgerna går inte fram helt korrekt. Det väldigt autentiska höstvädret medförde tyvärr även höstförutsättningar för fotande...


Utöver de fyra skuggorna ut Lancômepaletten, använde jag grönskimrande kajalen Duchess från Make up store, Clinique High Impact Mascara, Touche Èclat från YSL och mitt fyndrouge från Yves Rocher.

Så underbart skönt med ledig dag imorgon. Mmm!

8 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Älskar färgerna!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Färgerna är ljuvliga!

    SvaraRadera
  3. Det blev jättesnyggt, lite dramatiskt dessutom. Klart att du ska använda hela paletten när det blir så här fint:)

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Tack! Jag trivs otroligt bra i dessa färger!

    Makeuponista: Tackar!

    Emma P: Tack! Ja, den är väldigt lättkombinerad o lättanvänd. Tur, med tanke på priset...

    SvaraRadera
  5. Jag håller med föreg talare, helt underbart!

    SvaraRadera
  6. Håller med alla, vad fint! Användbar palett det där! :)

    Vad fint rouget var, ser himla dyrt ut.. reagerade på att det var från yves rocher fastän jag ju eg visste det.. om du förstår hur jag menar.. haha.

    SvaraRadera
  7. Marybeth: Tack! Jag reagerade också på att det var Yves Rocher, men det är riktigt bra =)

    SvaraRadera