tisdag 18 maj 2010

Brunskala




Dagens öga är snällt och naturligt som gårdagens, men i en helt annan färgskala, nämligen varmt bruna toner. De översta bilderna är tagna i kvällsljus, och de undre i indirekt förmiddagsljus. Vilken skillnad! Hur som helst trivs jag bra i dessa varma toner. Jag trivdes i och för sig bra även i gårdagens gråskala också, tur att man inte måste välja annat än för stunden!


Basen bestod i pressad mineralfoundation från GloMinerals och rouget GORALista, toppat med persikoskimrande Georgia.


Ögonsminkningen är de tre skuggorna längst till vänster ur Cliniquepaletten Brandied Bonze på en grund av GOSH Waterproof Eyeshadow stick i Love that beige. Kajalen är Urban Decays 24/7 glide-on eye pencil i Corrupt, concealern YSL Touche Éclat och maskaran kommer från Clinique.

6 kommentarer:

  1. Snyggt Kerstin! Jag gillar också både grått och brunt men för tillfället väger jag nog mer åt brunt faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Har helt missat Georgia! Brukar älska Benefits rouger så den måste jag spana in. Väldigt fin ögonmejk.

    SvaraRadera
  3. Bruna skuggor framhäver alla ögonfärger så himla fint! Funkar i alla väder helt enkelt!

    SvaraRadera
  4. Brunt är väldigt snyggt. Finns så många fina nyanser.

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack! Efter att ha haft en lååång period med mer grått och blått, är jag mer och mer sugen på brunt.

    Nailtastic: Tack! Inte missa Georgia, hon är heeeelt underbar! Nästan för ljus och skir för att funka som ensamt rouge, men perfekt tillsammans med andra och sim highlighter.

    SminkJante: Tack! Ja, brunt finns verkligen i många olika toner och nyanser.

    Sminkan: Tackar!

    SvaraRadera