onsdag 5 maj 2010

Nästan rött


Med anledning av Sminkan och Emmas röda tema har jag genomsökt gömmorna efter röda skuggor. Det gick inget vidare, men här kommer iallafall en röströd dagens med Stilaskuggor.


Stilas skuggor är oslagbara i skimmer och hållfasthet! Färgen ter sig olika i olika ljus, så här kommer lite bildbombning.



Imorgon ska jag försöka mig på något rödare! Bilderna är klickbara.


Glam Rosé Blush Duo från L'Oréal, skuggpalett från Stila, UDPP och Touche Èclat från YSL som concealer under ögonen och highlighter under brynen. Sist och minst ser ni kajalen Chocolate lusture från Clinique. Jämfört med Urban Decays pennor är den väldigt hård, men jag förlåter den eftersom den har inbyggd vässare i locket.


Extrabild på skuggor och rouge. Skuggorna jag använt är nr 1 Sun och nr 6 Ray.

6 kommentarer:

  1. Du är jättefin Kerstin! och vad roligt att du vill vara med:)

    SvaraRadera
  2. Den översta bilden är galet läcker! Vilket skimmer och vad fint sminket framhäver din ögonfärg!

    SvaraRadera
  3. Härliga färger! Och underbart roligt att du är med!

    SvaraRadera
  4. Emma P: Tack! Klart jag vill vara med =)

    Ninni: Tack snälla du!

    Sminkan: Tack! Jag tycker det är himla kul att ni dragit igång ett så kul tema =)

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Du har en sån fin ögonfärg och jag håller verkligen med Ninni. Jag fick mitt Touch eclat idag- yay!

    SvaraRadera
  6. Veroncia: Tack snälla! Hoppas att du gillar Eclatten (eller vad man nu ska kalla den i bestämd form....) =)

    SvaraRadera