torsdag 20 maj 2010

Nyfiken på: Light & Shade Eye Shadow Matte


Jag är nyfiken på IsaDoras nya matta ögonskuggor! Jag har tidigare sällan använt matta skuggor, men sedan jag skaffade mig Cupcake Matte har jag blivit mer och mer sugen på liknande varianter. Det är blir verkligen snyggt när man lyckas. För min del är det tyvärr inte alltid.

Light & Shade Eye Shadow Matte kommer i sex färgkonstellationer, alla med tyngdpunkt åt det naturella hållet. De ni ser här på bilden ovan, Discreet Rose, Creamy Coffee och Sooty Grey, är extra fina tycker jag. För egen del är den mest Discreet Rose eller Mauve Orchid som lockar, jag har nämligen två matt kvintetter i grått och brunt (Smoky Eyes och Matte Chocolates).


Visst ser färgerna fina ut? Jag hoppas att de stannar i sortimentet, och kanske även kommer i fler färgglada färger. Är du sugen på någon av duosarna, eller har du till och med redan lagt vantarna på någon av dem? Vilken?

9 kommentarer:

  1. Jag har inte köpt någon men har pillat lite på dem i butik, Mauve Orchid var jättefin! :)

    SvaraRadera
  2. På rak arm är jag sugen på de grå och bruna. Men jag har redan de "stora" paletterna med matta skuggor i grått och brunt från IsaDora, så jag står nog över.

    SvaraRadera
  3. Makeuponista: Ja, den är verkligen snygg!

    SminkJante: Lite så resonerar jag också. Å andra sidan kan man aldrig ha för många grå och bruna skuggor... :)

    SvaraRadera
  4. Jag är sugen på creamy coffee. Jag har svårt att hitta snygga bruna skuggor, många blir för röda på mig.

    SvaraRadera
  5. Käthe: Det problemet har jag också! Idag fick jag dock tillfälle att spana in de tjusiga IsaDoraskuggorna i butik, de såg väldigt bra ut i nyanserna allihop. Kolla in dem!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det är tråkiga färger faktiskt. De kunde gott göra några färgglada. Ser inte ut att bli några köp i nuläget iaf...

    SvaraRadera
  7. Emma P: Jag hoppas också på ett färgglatt gäng, även om jag gillar även dessa neutrala.

    SvaraRadera
  8. Jag är faktiskt lite på jakt efter snygga matta skuggor och de här ser inte alls illa ut. Själv behöver jag just de bruna och gråa nyanserna så jag tror jag väljer dem som favoriter i sortimentet. Sandy beach och Fresco beige kanske vore något.

    SvaraRadera
  9. Kajsa Kavat: Det är helt säkert två riktiga kap =)

    SvaraRadera