söndag 22 maj 2016

Nyheter: Neutrogena Visibly Renew Elasti-boost

Tillåt mig presentera två nyheter från från Neutrogena Norwegian Formula, nämligen Visibly Renew Elasti-boost Hand Cream med SPF 20 och Visibly Renew Elasti-boost Body Lotion. Serien är anpassad för åldrande hud, men jag tror nog att den kan passa hela familjen som Neutrogenas produkter ofta gör. Produkterna ska återställa spänstighet och elasticitet och handkrämen ska motverka och förebygga uppkomsten av pigmentfläckar/åldersfläckar. Det sistnämnda är extra bra tycker jag, händerna utsätts för mycket solljus och jag är ständigt på jakt efter handkrämer som skyddar bra

Neutrogena Visibly Renew Elasti-boost-krämerna innehåller fuktighetsgivaren glycerin som de klassiska Norwegian Formula-produkterna och ska också ge en intensiv återfuktning tillsammans med de aktiva mineralerna koppar, zink och magnesium. Mineralerna bidrar enligt en studie (märkets egen?) till att stimulera hudens kollagenproduktion. 

Visibly Renew Elasti-boost Hand Cream med SPF 20 (59 kr, 75 ml) lovar intensiv återfuktning, att återställa hudens elasticitet och förhindra uppkomsten av pigmentfläckar. Absorberas snabbt och har en mild doft (plus i kanten för mild!).

Visibly Renew Elasti-boost Body Lotion (75 kr, 250 eller 95 kr, 400 ml) lovar långvarig fukt att återställa hudens spänstighet. Mineralerna som stimulerar kollagenet lovar synligt mjukare och spänstigare hud efter endast 10 dagar. Lotionen har en kladdfri och snabbabsorberande formula.

Visibly Renew Elasti-boost finns ute på apoteken nu och till testning hos mig. Utlåtande kommer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar