måndag 16 maj 2016

IsaDora Sun Kissed Bronzing Make-up 2016

Att jag gillade IsaDorasommarkollektion Tropical Paradise var ju inte alls otippat och nu ska ni få se ännu en riktigt fin sommarkollektion. Sun Kissed Bronzing Make-up 2016 bjuder på härligt brända toner och kommer i butik vecka 20. Här ska vi ta en titt på delar av kollektionen som landat hos mig. 

Två nya härliga färgställningar av Face Sculptor (199 kr) lanseras med tillnamnet Bronzer. De jobbar vidare på skulpteringstrenden med två matt bronzer-nyanser och en highlighter i varje. Kul tycker jag!

Jag har alla tidigare varianter av paletten och använder dem mycket. De är både prisvärda och snygga. Finns egentligen bara två små smolk i glädjebägare: Den ena är att paletterna är onödigt stora, iallafall om man vill kunna bära med sig dem. Om man vill byta nyans över året varar de också onödigt länge. Det andra är att om en palett nu ska vara så stor tycker jag att det åtminstone kan finnas spegel i den. 

Här ser ni paletterna hastigt provade på handryggen. Nyanserna heter 11 Natural Bronze och 12 Medium Bronze. Jag börjar med den ljusa men övergår kanske till mediumvarianten längre fram i sommar. Borde det inta finnas en "Dark" också, för mörkare hy?


Ögonskuggpaletten i Sun Kissed Bronzing Make-up 2016 heter Eye Shadow Quartet i 08 Sunkissed (139 kr). Fantastiskt fin färgkombo tycker jag. 

Här intill ser ni färgerna på handryggen. Möjlighet till såväl djärvare som snällare sminkning finnes. På ett ögonlock i en blogg nära er inom kort! 


Två nya nyanser av Wonder Nail (79 kr) kommer, varmguldiga 529 Sunkissed och 530 Peach on the Beach. Det sistnämnda har en ganska stark men mörk orange med rosa fleks i. Båda ser urfina ut tycker jag!

Gloss Glacé, ett högglansigt "3-D-läppglans" (119 kr) kommer också i två nya färger, 23 Bronze Glacé och 22 Coral Glacé. Jag är inte så förtjust i så glansiga tubglans, men vet att många andra gillar dem mycket. Nourishing Lip Oil (109 kr) från i vintras ingår också i kollektionen, den gillar jag! Bra vård och god diskret doft. Jag måste säg att jag väldigt gärna sett några läpprodukter med solskydd här dock.

Det finns faktiskt ytterligare nyheter i kollektionen, men jag har inte riktigt hunnit kika igenom bildbanken än, så de kommer kanske längre fram. Hursomhaver gillar jag hela kollektionen, särskilt paletterna och lacken. Vad tycker ni om IsaDora Sun Kissed Bronzing Make-up 2016?

Kollektionen kommer i butik vecka 20.

2 kommentarer:

  1. Paletten ser verkligen härlig ut och jag ÄLSKAR de där nagellacken.. jag hoppas de kommer hit till Vasa snart.. brukar ta en stund för produkter att nå oss av någon anledning ;)
    Peach On The Beach påminner om ett nagellack från IsaDora som kom ut med deras Jewels of the Orient kollektion (höst/vinter 2012)
    Lacket jag tänker på heter Sultan Palace och är också ett starkt, varmt orange lack med rosa skimmer i :) Det rosa är inte direkt synligt på naglarna hos Sultan Palace men nog i flaskan :)
    Jag bar Sultan Palace i en manikyr på bloggen för en tid sedan :)
    xx
    xx

    SvaraRadera
  2. Sultan Palace är en favorit hos mig också, Jewels of the Orient kollektion var minsann en otorligt fin kollektion! SP är nästan finare än detta nya tycker jag, bättre täckning.

    Jag tror att Sun Kissed Bronzing Make-up 2016 kom ut här precis i förra veckan, så den är säkert på väg till er också snart.

    SvaraRadera