fredag 29 januari 2016

Nyheter: IsaDora Nail Studio

Utöver finfin vårkollektion med nya Matte Velvet-lack, presenterar  IsaDora i fler nagelnyheter i veckan. I pressinformationen berättar IsaDora att endast 30% av alla som fixar naglarna hemma använder nagelvård. Här ser ni några nyheter som ska hjälpa er på traven i den perfekta manikyren: 
Quick Dry Dropper Nails (85 kr, 11 ml) är vätska som med en enda droppen lovar helt tort lack inom två minuter. Dropparna ska också vårda och återfukta nagel och nagelband med omega 3, omega 6 och vitamin E.  
Nail Primer, Natural 693 och Glossy 692 (85 kr, 6 ml) är baslack med vårdande egenskaper. Kan användas på egen hand för en naturlig look eller som underlack för att förlänga hållbarheten på manikyren. Nail Primer fungerar som en ridge filler genom att fylla ut ojämnheter i nageln. Med mineraler, C- och E-vitamin utlovas även vård till nageln. 
Wonder Top Coat (85 kr, 6 ml) är ett nytt överlack som lovar volym(!), superglans och kortare torktid. Ska, till skillnad från exempelvis  min favorit Sèche Vite, appliceras på torrt lack. 
Roliga nyheter tycker jag, även om det höga priset per ml stör mig lite. Jag har aldrig testat den här typen av torkdroppar även om de finns hos många märken, så det ska bli spännande att testa. Det mattare underlacket tror jag kan vara bra under Matte Velvet-lacken där man annars helst ska vara utan underlack för att inte förta den matta effekten. Vad säger ni om IsaDora Nail Studio, är ni nyfikna?

4 kommentarer:

  1. Quick dry låter spännande, utan tvivel =) Vårdande baslack kan ju också vara en bra grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hunnit testa än, men snart, så!

      Radera
  2. Näe, jag skyr ofta isadoras lack pga priset. Man får så lite för pengarna..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju egentligen, men jag är ofta väldigt förtjust i färgerna och tycker att de sitter så bra jämfört med annat på mig.

      Radera