torsdag 14 januari 2016

Dagens naglar med Depend O2 471


Idag bjuder jag på dagens naglar med ett rykande färskt vårlack från Depend. Lacket heter 471 och ingår i nya syregenomsläppliga lacksystemet O2. Formulan kräm och färgen knalligt mellanlila, snyggt.

Om just 471:s egenskaper kan man säga att det har bra täckförmåga, eller att det var lite väl tjockt att måla med, det beror på vilket humör man är på. På bilderna här blev det bara ett lager på vissa fingrar, även om jag egentligen satsade på två från början. Mer vårlack på gång inom kort!

Lila är ibland svårfångat på bild. Skuggbilden här längst ned stämmer bäst överens med verkligheten.

Trevlig helg på er!

10 kommentarer:

  1. Inte illa alls =) Jag tycker att de har lyckats med att göra en stark färg som ändå känns vårig och inte för stark.

    SvaraRadera
  2. En nyans helt i min smak, så fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kan tänka mig att nyansen passar dig!

      Radera
  3. Kul med vårlack, ser fram emot våren! Pigg glad färg på denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, väldigt mycket! Så trött på overaller och gnället som följer med dem :)

      Radera