torsdag 21 januari 2016

Hemp Hand Protector och Hemp Rescue Balm

Bästsäljande handkrämen Hemp Hand Protector från The Body Shop lanseras i en specialutgåva designad av gatukonstnären EINE. Supersnygg! Krämen säljs i begränsad upplaga och 20 kr per handkräm kommer att gå till stiftelsen The Body Shop Foundation. Målet är att samla in £300,000 som fördelas till ideella organisationer världen över. Hur pengarna fördelas är upp till kunderna. Budskapet på tuben är "Change" som markerar starten på The Body Shops nya utökade hållbarhetsarbete och symboliserar kundernas möjlighet att bidra till positiv förändring.

Hemp Hand Protector (100 ml / 130 kr) är mångas favorithandkräm. Kallpressad olja av 950 hampafrön finns i varje 100 ml-tub och man lovar en ultraeffektiv lösning för att hålla även de torraste händerna mjuka och vårdade. Jag håller med om att det är en väldigt bra handkräm, men ska jag var riktigt ärlig har jag lite svårt för doften. Hampa är dock en spännande växt, såhär skriver The Body Shop i pressinfon:
Hampa - en klimatsmart växt. Hampa är en av de äldsta grödorna i världen. Den icke-psykoaktiva varianten av hampa kallas för en mirakelgröda eftersom den hjälper till att strukturera jorden. Därför används den ofta för att regenerera marker mellan livsmedelsodling. Hampa är dessutom fyra gånger så effektivt som träd på att binda koldioxid. Växten behöver inga bekämpningsmedel och ger en naturlig miljö för det lokala djurlivet, och hjälper på så sätt till att skydda den biologiska mångfalden.
När The Body Shop använder hampfröolja använder lantbrukarna i det franska Community Trade-kooperativet varje liten del av skörden. På så sätt går ingen del av skörden till spillo - koldioxid är uppbundet och hjälper till att bekämpa klimatförändringar.
Två nya produkter är också på gång i hampa-serien.
Hemp Heavy-Duty Body Moisture Protector (200 ml / 185 kr) 
Ger fuktighetsbevaring för hela kroppen som verkar i upp till 96 timmar. För ultratorr hud.
Hemp Rescue Balm (100 ml / 225 kr)
 För direkt vård och skydd av utsatta och ultratorra områden som armbågar och knän. Hemp Rescue Balm ser ni på bilden ovan, en väldigt söt liten burk! Den kommer att hårdtestas lite överallt på hela familjen framöver.

Nyheterna landar i butik den 10 februari.

2 kommentarer:

  1. Har faktiskt aldrig testat den här krämen. Har några små handkrämer från tbs som jag köpte på rean men hampavarianten fanns inte med i setet. Jag är lite småsnål vad gäller hand- och kroppskrämer så jag handlar sällan det på tbs om det inte är rea. Man måste ju spara på nåt för att kunna spendera på annat:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hampan, ros- och madelkrämen (de som är från "handserier") är ganska mycket bättre än tbs övriga handkrämer tycker jag.

      Men billigt är också bra! En av de bästa jag någonsin testat hade min pappa fyndat på Lidl ;)

      Radera