tisdag 30 juli 2013

Sommarsmink från Apolosophy

Häromveckan fick jag ett fint paket med sommarsmink från Apotek Hjärtats egna märke Apolosophy. Redan när jag tog det ur brevlådan anade jag ugglor i mossen av lösningsmedelsdoften. Paketet blev därför liggandes ett tag, och när jag sedan öppnade det bekräftades mina misstankar. Lackkatastrof!

Ett tag lekte jag med tanken att rengöra produkterna, men äh, innehållet har ju klarat sig (utom lacket Classic Red som var upphov till själva katastrofen). Lacken ser fina ut, de heter Creamy Mint, Ocean Breeze, Fresh Orange och Classic Red. Creamy Mint kan ni se på här.

Bronzern 02 Dark Bronze är den produkt jag hunnit använda mest. Namn och nummer antyder att det finns även en ljusare variant, men den mörkare passar mig riktigt bra såhär mitt i sommaren. Matt och snygg på huden, lättapplicerad och med snygg dosa. Borsten har jag fått i  ett tidigare utskick, och även den gör sitt jobb riktigt bra.

Färgprov på handryggen.

De tre skuggtriosarna Warm Brown, Glamorous Grey och Romantic Pink. Lite, lite smuliga i konsistensen, men annars bra och snygga. Dagens ögon med dem kommer inom kort!

Warm Brown.

 Glamorous Grey.

Romantic Pink.

Jag inser nu att jag saknar prisuppgifter, men det rör sig inte om några dyra grejer.

6 kommentarer:

  1. Underbara ögonskuggspaletter, såå fina färger på dem. :-)

    SvaraRadera
  2. Usch så tråkigt men vilken tur att det inte blev värre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tur att det mesta går att använda iallafall!

      Radera
  3. Ser ut som användbara grejer...

    SvaraRadera