söndag 14 juli 2013

Recension: Solskydd från Apolosophy

Om resten av märkets hudvård håller så bra kvalitet som dessa båda flaskor är Apotek Hjärtats satsning på egna märket Apolosophy klockren. Båda produkterna är användarvänliga prisvärda och gör sitt jobb bra.

Apolosophy Solspray Transparent SPF 30 mycket vattenresistent (200 ml/169 kr) är en praktisk kompis i strandväskan. Trots att jag feltajmade och var ute i solen mitt på dagen i bara bikini brända jag mig inte ett dugg, inte ens på rygg, axlar och bringa. Jag behöver smörja ut den lite när jag sprayat, men det gör mig ingenting. Jag gillar att den känn nästan som en kroppsolja.

Apolosophy Solcreme Ansikte SPF 30 (50 ml/109 kr) är en bra och basic lätt solkräm med högt UVA- och UVB-skydd. Man blir inte blank och den funkar bra med smink, jag tycker att den funkar helt okej som dagkräm. Stort plus i kanten för att den (båda, faktiskt) är oparfymerad och för en toppenbra pumpförpackning.

2 kommentarer:

  1. Tack för den recensionen! Eftersom Cliniderms Light & Mattifying spf 25 verkar ha utgått, låter denna ansikts solcremen som ett bra alternativ! Både för egen del och ungarna. Priset är ju bra också!
    Och den till kroppen är jag väldigt intresserad av med! /Lotta

    SvaraRadera