torsdag 7 april 2016

Recension: Dermalogica Normal/dry skin kit

Kommer ni ihåg paketet jag fick för ett tag sedan från webbutiken Finamig.se Det innehöll bland annat ett startkit från Dermalogica som jag nu nogsamt testat.

Normal/dry skin kit (460 kr) ingår: Special Cleansing Gel 50 ml, Multi-Active Toner 50 ml, Gentle Cream Exfoliant 10 ml, Skin Smoothing Cream 22 ml och Intensive Eye Repair 4 ml. Här kommer beskrivningar och omdömen: 
Special Cleansing Gel beskrivs som en tvålfri, löddrande rengöringsgel som som snabbt avlägsnar make-up och smuts utan att torka ut huden. Den är effektiv och bra, men kanske inte så speciell. 
Multi-Active Toner duschas över ansiktet när som helst under dagen och innehåller fuktgivande aloe vera samt lugnande lavendel. Denna spray är något av en kultprodukt och mina förväntningar var höga. Initialt hade jag svårt att träffa rätt med sprayen (!), men det blev bättre efter ett tag. Multi-Active Toner är en riktigt skön ansiktsspray. Jag älskar ansiktssprayer! 
Gentle Cream Exfoliant ska stimulera cellförnyelsen och avlägsna döda hudceller. Lovar spänstigare, slätare hy. En spännande exfolierare tycker jag! den är mycket mild, men ändå effektiv. Huden blir fantastisk len och känns väl förberedd för efterföljande vård. Denna kräm kanske inte är världens mest effektiva mot exempelvis porer och orenheter, men den är alldeles fantastisk till att ge len och slät hy. 
Skin Smoothing Cream jämnar ut fina torrhetslinjer och lindrar stramhet. Här, mina vänner, har vi pudelns kärna. Jag är väldigt ledsen att tuben redan redan är slut, det är en av de bästa dag/nattkrämer jag testat. Så enkel, men så elegant och effektiv. Kommer att införskaffas i fullsize, oavsett ekonomiska konsekvenser. 
Intensive Eye Repair lovar mycket fukt och att reparera skador på den ömtåliga hyn i ögonområdet. Den håller verkligen vad den lovar och gör skäl för sitt namn. Huden vid ögonen känns reparerad och välvårdad. Perfekt för mig på natten och fungerar bra även dagtid.
Sammanfattningsvis är jag nu väldigt sugen på att testa med från Dermalogica, ojoj så mycket spännande det finns från märket. Plus i kanten för dessa små fantastiska provkit, jätteroligt att kunna prova runt lite innan man köper fullstorlekar, och alltid praktiskt med småflaskor till necessärren.

4 kommentarer:

  1. Dermalogica har en hel del bra, använde nästan bara deras produkter tidigare. Mina favoriter är nog ultracalming cleanser och ultracalming serum concentrate, de är riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det serumet är jag himla nyfiken på!

      Radera
  2. Skincity har 20% rabatt på dermalogica, sista dag idag!

    SvaraRadera