torsdag 21 april 2016

Nyheter i The Body Shops Vitamin E-serie

För ett tag sedan landade lite nytt från The Body Shop hos mig. Vi tar en snabb titt! Det är popilära hudvårdsserien Vitamin E som utökats. Hela serien har förstärkts med vegetabilisk, hållbart producerad hyaluronsyra och två nya produkter har tillkommit, Aqua Boost Essence Lotion och Moisture-Protect Emulsion SPF30 PA+++. Särskilt den sistnämnda känns högintressant tycker jag, passar bra för såhär års och jag har ofta saknat dagkrämer med SPF i The Body Shops olika serier.

Aqua Boost Essence Lotion är ett slags "fuktansiktsvatten" som blivit poppis på sistone. Man applicerar direkt efter rengöringen som ett första steg i hudvårdsrutinen. Lotionen ska förbereda och aktiveraa huden för att fuktighetsbevara den i 48 timmar. Hyaluronsyran i de här produkterna framställs på ett hållbart sätt genom att tillvarata en biprodukt vid fermentering av vete.

Lätta och mjölkiga Moisture-Protect Emulsion SPF30 PA+++ lovar fuktighetsbevarad, mjuk hud. Hyaluronsyran ska låsa in fukt i mer än 48 timmar. Krämen har både UVA och UVB-skydd men ska inte lämna huden solrkämsvit. Jag är som sagt rysligt nyfiken på denna! Hur känns den på? Blir porer tilltäppta? Funkar den bra tillsammans med smink? Ordentlig testning utlovas!

Hela serien:

  • NYHET Aqua Boost Essence Lotion 160 ml / 175 kr
  • NYHET Moisture-Protect Emulsion SPF30 PA+++ 50 ml / 225 kr
  • Overnight Serum-In-Oil 28 ml / 285 kr
  • Moisture Cream 50 ml / 195 kr
  • BB Cream 50 ml / 195 kr
  • Aqua Boost Sorbet 50 ml / 215 kr - recension här
  • Intense Moisture Cream 50 ml / 225 kr
  • Nourishing Night Cream 50 ml / 215 kr
  • Eye Cream 15 ml / 185 kr
  • Refreshing Eyes Cube 4 g / 145 kr
  • Moisture-Protect Lip Care SPF15 4.2 g / 75 kr
  • Gentle Cleansing Facial Wipes 95 kr
  • Gentle Facial Wash 125 ml / 145 kr
  • Cream Cleanser 250 ml / 155 kr
  • Hydrating Toner 250 ml / 155 kr
  • Hydrating Face Mist 100 ml / 130 kr -  en favorit hos mig!
  • Nourishing Body Butter 200 ml / 215 kr
Följ en och länkar för recensioner. Jag har inte riktigt överblick över hela serien, men det ska bli kul att testa de grejerna jag fått hem nu. Spontant känner jag att blir nyfiken även på wipesen, läppbalsamet med SPF och nattkrämen. Det kanske får bli en liten shoppingtur snart... Denna klassiska serie är en favorit hos många vet jag, har ni några speciaela favoriter från The Body Shops Vitamin E-serie?

2 kommentarer:

  1. Dagcremen med Spf 30 verkar intressant! Måste erkänna att jag klickade in mig på den engelska sidan och kollade recensioner. Dom brukar ju lanseras tidigare i England/USA. Väldigt positiva omdömen var det där! Så den ska spanas in. Hoppas inte den luktar för starkt bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oo, det låter ju lovande! Jag har inte hunnit sniffa på den än (och nu ligger det ett sovande barn och "vaktar den"), men jag återkommer med doftinfo inom kort.

      Radera