fredag 15 april 2016

Nyhet: Clinique Anti-blemish Solutions Blemish + Line Correcting Serum


En nyhet från Clinique har landat i brevlådan, Anti-Blemish Solutions Blemish + Line Correcting Serum (470 kr/30 ml). I den ljusturkosa flaskan finns ett icke-irriterande, oljefritt fuktserum. Serumet lovar uppfräschad, mer återfuktad och mer strålande hud och ska dessutom kontrollera oljighet, minska framtida rynkor och förhindra orenheter. 

Acnen och orenheterna som serumet ska bekämpa är främst så kallad vuxenacne som orsakad av stress, obalans i hormoner, smuts och oljighet. Huden blir då ofta även irriterad och uttorkad och behöver bli lugnad och återfuktad samtidigt som orenheterna hålls i schack.

Detta låter riktigt intressant även för mig som har hud åt det torrare hållet. Efter graviditeterna och i och med återgången till jobbstress har jag en del finnar kring haka och käklinje i samband med PMS (som blivit otroligt mycket värre efter barnen!).

Anti-Blemish Solutions Blemish + Line Correcting Serum verkar genom att mota bort de bakterier som orsakar acne och kontrollera sebumproduktionen så att porerna inte täpps igen. Nattljusolja, rågextrakt och koffein hjälper till att lugna irritationer i huden. Bland annat salicylsyra exfolierar försiktigt för effektivare cellförnyelse och för att förhindra att döda hudceller täpper till porerna. Salicylsyra brukar var en favorit hos mig!

Serumet lanseras den 25 april. Är ni också nyfikna på Anti-Blemish Solutions Blemish + Line Correcting Serum?

2 kommentarer:

  1. Det här är nog något jag borde skaffa tror jag.
    Jag hade aldrig acne då jag var i tonåren men nu då jag fyllt 30 får jag nu som då en hel del finnar.. inga stora finnar men de stör mig ;)
    Borde testa denna :)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skum 30+-acne har jag också! Jag hoppas stort på denna!

      Radera