söndag 24 april 2016

Recension: Clinique Pep-Start Eye Cream

CliniquePep-Start Eye Cream (240 kr 15 ml) ska vara en lätt ögonkräm som lovar uppfräschning till trötta ögon på både lång och kort sikt. Sju peptider, bland annat hyaluronsyra och veteprotein, blandas i krämen för att hålla kvar hudens eget kollagen som hotas av stress, trötthet och sömnbrist. Mjukgörande och energigivande ingredienser hjälper sedan till att lugna och balansera ögonområdet så att huden är i skick att möta dagen. Koffein hjälper till att reducera svullnad, algextrakt lugnar och extrakt från magnioliabark minskar mörka ringar.

Jag och min hud känner oss i högsta grad hotade av både stress, trötthet och sömnbrist och jag kan meddela att vi känner oss hjälpta av Pep-Start Eye CreamKrämen har ett mycket diskret rosatonat skimmer som ljusar upp och ger piggare blick pronto. Jag är väldigt förtjust i denna typen av ögonkrämer, är ni också det tror jag att Pep-Start Eye Cream kan vara något för er.


Massageapplikatorn är jag inte lika förtjust i. För min del kunde man minst lika gärna haft en helt vanlig tub. Själva massagefunktionen är jag inte så imponerad av och när man trycker in "bollen" mot tuben igen efter applicering tycks en liten gnutta kräm automatiskt ut och det irriterar mig en smula.

Enligt Cliniques beskrivning ska även "puffighet försvinna, ögonområdet ljusas upp och förberedas för smink". Det stämmer helt tycker jag! Pep-Start Eye Cream är ett mycket bra underlag för smink. Concealer glider på bra och lägger sig inte i väck. Jag har använt Pep-Start Eye Cream även på natten och tycker att den funkar bra då också. Vill man ha samma ögonkräm både dag och natt är den ett utmärkt val. Är man ute efter ögonkräm specifikt till dagen tycker jag att det är allra bäst om den innehåller solskydd också. 

Sammanfattningsvis gillar jag (som ni nog förstått) Pep-Start Eye Cream. Den känns riktigt bra och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa den framöver.

3 kommentarer:

  1. Tuben låter ju sådär även om produkten i sig verkar trevlig. Jag är dock väldigt känslig i huden runt ögonen, vill inte ha nåt extra allt utan bara lätt snäll gel som håller huden lugn och fin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna kanske är lite för aktiv för dig. Mer passande för trötta småbarnsmammor 30 + :)

      Radera
  2. Stör mig också på att det trycks ut kräm när man stänger den

    SvaraRadera