måndag 4 april 2016

Recension: Bare Minerals bareSkin Complete Coverage Serum Concealer

I februari lanserades en concealernyhet från BareMineralsbareSkin Complete Coverage Serum Concealer (380 kr). Nu har jag hunnit test ordentligt och berätta för er vad jag tycker om denna nya bekantskap. 

bareSkin Complete Coverage Serum Concealer är en flytande concealer med klassisk skumaplikator. Formulan beskrivs som lätt samtidigt som mycket täckning utlovas. Den lever upp till det mesta tycker jag. Täckningen är mycket bra och den är lätt att applicera. Den återfuktar dessutom så fint att det inte blir det minsta kakigt, mycket bra! 

Litet minus i kanten för applikator som doppas ner i produkten. Tub känns mer hygieniskt tycker jag. Den dryga formulan är ju mest positivt, men det händer att jag får för mycket produkt även om jag duttar aldrig så försiktigt. Över lag gillar jag dock bareSkin Complete Coverage Serum Concealer riktigt mycket och kan absolut tänka mig att köpa den igen.

bareSkin Complete Coverage Serum Concealer finns i sex nyanser (fair, light, medium, medium golden, tan och dark to deep). Jag har  testat Light. Den är varm och fin i tonen, men har varit pytte lite för mörk nu. Kommer dock att funka finfint under sommarhalvåret. 

Som ni hör är jag ganska imponerad och blir därmed rysligt nyfiken även på Well Rested Face & Eye Brightener och Stroke of Light Eye Brightener från samma märke. Någon som testat? Och vad tycker ni om bareSkin Complete Coverage Serum Concealer?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att denna är riktigt bra! Dock lätt att överdosera just för att den är så dryg...

    SvaraRadera