måndag 6 september 2010

Mera solig korall


Jag jobbar fortfarande stenhårt på att mota bort hösten med somriga färger. Till mina soliga (men misslyckade) korallnaglar och knallturkos topp, bar jag idag en korallig sminkning med Smashbox Flamingo på ögonen och Lumene Wild Rose Lip Gloss i nyansen 19 (också In the Sun) på läpparna.



Läppglanset är fantastiskt mjukt och fint! Alla bilder i inlägget är klickbara.


Utöver ovan nämnda produkter använde jag High Impact Curling Mascara från Clinique, Touche Èclat från YSL, brynpenna (både på brynen och som kajal) från H&M, UDPP Sin och ljusbeiga skimmerskuggan Bikini Line från Benefit.

Här är basen: mineralfoundation från IsaDora Light honey 03, Pure Blush Mineral i Quartz Peach från Maybelline och mitt trefärgade solpuder från Shiseido. Solpudret har följt med någon tidningsprennumeration. Det är prefekt nästan-matt och lagom skirt för att falla mig i smaken.

9 kommentarer:

  1. Vilka fina färger! Läpparna och ögonen går så bra ihop. Får en varm sommarkänsla i kroppen :) Länge leve sommar'n!

    SvaraRadera
  2. Aida: Tack snälla! Det var precis vad jag ville uppnå =) Mer sommar!!

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt tillsammans! Läppglanset är ju hur fint som helst, och likaså dina tänder! :)

    SvaraRadera
  4. Läppglanset var en fullträff! :D

    SvaraRadera
  5. Josephine: Tack snälla du! Jag fort extra glad för tandkomplimanger, trots att det var 10 år sedan jag blev av med tandställningen =)

    Sminkhornan: Tack!

    Maria: Tack, jag håller helt med =)

    Shamrock! Ja =)

    SvaraRadera