söndag 19 september 2010

Dagens dubbel - del 2



På lördagskvällen var det kalasdags! Jag hade grön klänning och valde därför att uppdatera min dagssminkning (nedan) med lite grönt ur Lancômepaletten Pop'n Palette 16 Pop'n Petrol.


Med den mörkgröna skuggan i globlinje och yttre ögonvrå, den grågröna i mitten på ögonlocket och Benefit Bikini line i inre ögonvrå och på brynbenet samt IsaDora WigWham på fransarna kände jag mig festfin.

Nu återgår jag till valvakan (trots att jag egentligen borde ha gått och lagt mig...). Vi ses imorgon!

7 kommentarer:

  1. Gillar verkligen färgerna i paletten, och resultatet blev fint! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker som ovanstående. Önskar att jag kunde ha olivgrönt, men jag försvinner. Du passar jättebra i det!

    SvaraRadera
  3. en fråga: tycker du wigwham är svår att tvätta bort?

    SvaraRadera
  4. Josephine: Tack! Trots att detta är en vårpalett från början, känns den absolut gångbar i höst!

    Ninni: Tack! Jag har tänkt mig att du också passar i oliv, testa i bloggen o se vad vi tycker =)

    Karin: Japp, det är min enda invändning mot en i övrigt bra o kul maskara.

    SvaraRadera
  5. precis, jag har också köpt den och jag är förvånad att den är så svår! på morgonen vaknar jag med svart runt hela ögonen trots att jag skrubbat och gnidit på kvällen. ej bra!

    SvaraRadera
  6. va kul din blogg var fast jag inte sminkar mig så mkt. det här var ju jättefint, kanske något jag ska försöka apa efter när jag väl ska sminka mig! Det hade varit kul med något inlägg om smink och skönhetsprodukter som inte är testade på djur bara. Jag har så svårt att hitta rätt, du kanske är bättre på det än vad jag är i sminkdjungeln. (nu använder jag bara e.l.f och id - enda jag hittat som inte är testat) och jag skulle verkligen behöva en ny mascara!

    SvaraRadera
  7. Karin: Oj, jobbigt! Jag får bort den med min tvåfasremover från Clinique, men jag får jobba lite extra.

    Emma says style, love & rock and roll: Vad roligt att du hittat hit! Jag har tyvärr pinsamt dåligt koll på vilka märken som är helt snälla mot djuren, men jag tror att tex The Body Shop, Too Faced och Urban Decay är djurvänliga. Hoppas du hittar en ny maskara som du gillar!

    SvaraRadera