tisdag 29 september 2009

Oköpt

Vi bloggare skriver ofta mycket om shopping, vad vi köpt eller vad vi vill köpa. Idag tänkte jag rapportera om vad jag inte köpt.

Det är cliniqueerbjudande på ett litet parfymeri i närheten, inte ett alldeles fantastiskt sådant, men ändå ganska fint. Jag traskade dit idag för att känna efter om flunsan släppt, och för att fylla på cliniqueförråden. Innan jag kom fram bestämde jag mig för att bara handla om de hade just de två produkter jag behövde, ansiktsvatten och en ny Pore minimizer Refining serum. Ansiktsvattnet var slut, så istället för att hitta något annat fick jag traska hem igen, utan att ha shoppat, men inte en krona fattigare.

När jag var i London fotograferade jag till och med en del intressanta "o-fynd". Två av dem, och anledningarna till att jag lät bli dem, får ni se här:



På Boots spanade jag länge och väl, bland annat på Arch de Triumph från favoriterna Soap & glory (ovan) och en fin duoborste från Ms.Makeup (till vänster). Visst är borsten och dess förpackning söt! Ena sidan är en liten rosa skunkborste och andra sidan är vanlig rougeborste. Jag vill minnas att den kostade ca 15 £. Eftersom jag inte kände till märket och man inte riktigt kunde känna på borsten fegade jag ur. Detsamma gällde brynpennan (som är lite lik en från IsaDora?); jag hade velat testa för att kunna bestämma mig.

Vad får er att avstå från ett lockande köp?

6 kommentarer:

  1. Att jag nästan alltid tittar på sånt jag redan har (ja, just det, jag har ju en nästan sån lila skugga osv). Sånt kan få mig att avstå, eller höga priser så att jag skulle känna mig blåst om jag köpte produkten. Även om jag är sugen på en produkt så vill jag inte betala för mycket... däremot kan jag köpa saker jag absolut inte behöver om det är billigt, det är inte heller bra!

    SvaraRadera
  2. Ninni: Det där med billigt känner jag igen =)

    SvaraRadera
  3. Först och främst är det nog priset som kan hindra mig från att köpa en grej och sedan också vill jag gärna ha lite förhandsinfo om nya produkter innan jag bestämmer mig. Jag är alltså inte bra på att köpa något från okända märken och på så vis kanske jag går miste om något bra men samtidigt har jag som student en begränsad budget och har inte råd med så många felköp.

    SvaraRadera
  4. Kajsa Kavat: Jag känner igen det där med begränsad budget också =) Förhandsinfo är AO, jag impulsshoppar inte eller skönhetsgunk så ofta. Tur att nätet finns för prisjämförelser och annan info!

    SvaraRadera