fredag 4 september 2009

Dagens kind och öga

Himla härligt med fredag! Jag har just kommit hem från jobbet, bättrat på nagellacket och hällt upp ett glas vin i väntan på sambon och middag ute. Men först: Dagens öga.


Till själva ögat har jag använt Urban Decay 24/7 Glide-on eye pencil i Lust längs inre halvan av övre fransraden och Deviant längs yttre halvan. Över pennorna och på hela ögonlocket ligger sedan Benefit Bikini line.

I ansiktet har jag Some kind of gorgeous foundation faker från Benefit som jag målat på med foundationepensel och Miracle touch creamy blush från Max Factor i Soft pink. Some kind... känns inte dum alls, lystern blir fin och naturlig som jag vill ha den och inte pudrig eller sminkad. Däremot blir jag lite blank. Idag hade jag Pore minimizer Refining serum från Clinique under och den brukar funka. Jag får helt enkelt experimentera lite! Tips, någon?

10 kommentarer:

  1. Vilken färg på nagellacket valde du i dag då? Själv ska jag byta färg till China Glaze(Go crazy Red) på både naglar o tånaglar, detta är ett av mina favoritlack har ju över 20 st. CHG, OPI samt Creative har jag flest av. Något snyggt lack du kan rekommendera?

    SvaraRadera
  2. Peter: Jag har H&M:s Fashionista, bilder är på väg =) Go crazy red är riktigt fint har jag för mig! Jag vet inte riktigt vad jag ska rekommendera, men OPI:S russian navy är en av mina favoriter. Fashionista är också att rekommender, helt klart!

    SvaraRadera
  3. Peter: Nu tror jag att jag lyckats fippla fram etiketter i högerkanten. Spana efter lack i "dagens naglar"!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Jag är ute efter 2 snygga lack från OPI-kollektionen o de är Koala Beary(Ceriserosa) samt Moonsoner or later (rödorange) dessa lack säkert skitläckra på tånaglarna att visa upp i flip flopsen. Känner du till färgerna?

    SvaraRadera
  5. Peter: Klart jag känner till dem! De är verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  6. Gillar dagens makeup. Jättesnygg färg och form på eyelinern.

    SvaraRadera
  7. Jättefint öga :) Jag har läst mycket bra om Benefits singelskuggor, blir lite sugen..

    Angående blankhet vet jag faktiskt inte.. jag har inte testat någon primer som funkar märkbart, utan kör på lite Blotting Powder under dagen istället.

    SvaraRadera
  8. Hrm, mitt svar verkar ha kommit bort. Nytt försök!

    SminkJante: Tack! Jag blev nöjd med linern. Det funkade bra med två färger o blev lite mer spännande.

    Maria: Tack! Benefitskuggorna rekommenderas varmt! Jag får experimentera på med Some kinden. Nu i helgen får dock huden vila.

    SvaraRadera
  9. Himla tjusig liner! :D

    SvaraRadera