måndag 7 september 2009

En annan dagens


Idag blir det ingen gråtrist måndagsdagens, utan en mer färggrann sak från i lördags. Då lät jag mig inspireras av BettieLis fina citrusögon för att förneka att sommaren är över.


På basen Sin Eyeshadow Primer Potion målade jag kajalen Green card från MUS längs inre halvan av övre fransraden och kajalen Covet från Urban Decay längs yttre. Sedan målade jag den gula skuggan ur IsaDoras Blooming spring på halva ögonlocket inifrån, blendade över i grönt och slutade med blått längst ut. Micro shadow i Meteor från MUS fick agera highlighter i inre ögonvrån och under brynbenet.


På läpparna hade jag Lancôme Color fever i 312. Att fotografera sina läppar är minsann ännu svårare än att fotografera ögonen. Eller har jag övat mindre.

10 kommentarer:

  1. Oh lala! Det här var en fantastiskt fin sminkning som ploppade upp när jag gick in på din blogg. Underbart.

    SvaraRadera
  2. Jättefin makeup.

    Vad är det du säger, är sommaren slut?!!!!!

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackert och skimrigt, tackar för berömmet också ;o)

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint! Härligt skimmer och trevligt med glada färger! :)

    SvaraRadera
  5. Des: Tack!

    Kajsa Kavat: Tack!

    SminkJante: Tack! Kanske är det lite sommar kvar =)

    Linda: Tack! Berömmet var helt befogat =)

    Kissen: Tack!

    SvaraRadera
  6. Härligt med färg, du är jättefin...

    SvaraRadera