onsdag 9 september 2009

Blåmes


Jag skrev igår att jag skulle göra något roligare på samma tema, men när det kom till kritan idag hade jag mest bråttom och kände mig inte så inspirerad. Dessutom var mina knallblå (japp, jag är besatt) skuggor så blå som jag hoppats. De drar för mycket åt lila och suget efter Declaring Indigo växer sig starkare.


Till ögonen använde jag bland annat skuggan Price ur palett från Stila (den är hel igen!), båda skuggorna ur IsaDora-duon Glitzy blues och 24/7 Glide-on eye pencils i Deviant och Baked.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det här är jättefint.

    Svårt att hitta blåaskuggor som inte drar åt lila. Jag har det motsatta problemet, jag letar efter en riktigt mellan/mörk lila skugga som inte drar åt blått.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Tack! Jag håller med! Blå o lila nyanser kan vara väldigt klurigt.

    SvaraRadera