måndag 23 maj 2011

Recension: Cliniderm City Protection Sun Gel Cream SPF 25


Nu har jag hunnit testa produkterna jag fick hem från Cliniderm för ett tag sedan. Först till recension blir City Protection Sun Gel Cream SPF 25 . Det är en lätt kräm som absorberas snabbt och ska vara "svettsäker". Krämen sägs lämna huden matt och slät och den täpper inte till porer. Infrias dessa löften? Jajemän!

Jag har testat krämen både till vardags (klarar försenad-till-tåget-svettig-cykeltur galant) och under heldagar i trädgården och den funkar bra! Trots att jag som sagt varit ut i sol hela dagen med min bleka nos har jag inte bränt mig. Jag har inte heller känt mig ovanligt blank då jag använt krämen för sig själv, med flytande smink eller mineralsmink. Stort plus i kanten också för att inte märkt av några finn- eller porproblem, inte ens någon liten mensfinne har dykt upp trots att jag använt solskyddet i princip varje dag i en månad.

City Protecion kostar 119 kr för 30 ml. Det är inte superbilligt, men inte superdyrt heller. Jag uppskattar den smidiga lilla tuben mycket och kommer utan tvekan att köpa samma produkt så snart den är slut. Solskydd i små förpackningar is da shit. Det ska vara lätt att ta med sig, och det ska ta slut snabbt. För oss med lite dumsnål läggning är risken annars överhängande att vi plockar fram en som blivit över från förra året istället...
Betyg: 5 av 5.

12 kommentarer:

  1. Japp, jag är en sån där snål en, men jag har aldrig märkt någon avmattning av solskyddet bara för att krämen råkar vara från förra sommaren,har absolut inte bränt mig mer för det. Tror dock att man ska tänka på hur man förvarar produkterna. En tub som legat framme i solen och värmen på stranden håller inte så länge. Jag håller med till fullo om det där med småförpackningar då jag vill prova nytt hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Denna är jag riktigt sugen på. Vet du om Cliniderms solskydd finns i Lund? Jag har inte hittat det på något apotek här.

    SvaraRadera
  3. Jag är mycket intresserad av både denna och den som är princip lika dan; Light and Mattifying. Har fortfarande inte hittat nån skillnad, det man läser om dom i alla fall. Kommer nog att först köpa den ena och sen den andra!

    Kan man ha den enbart eller bör man ha någon annan crème under?

    SvaraRadera
  4. Ninni: Jag också, alltför ofta :) Jag tror också att förvaringen är viktig. Och jag håller helt med om att man vill prova nytt. Hela tiden!

    Rebecka: Det borde finnas på plats. Jag har inte varit ute och spanat på ett tag, så jag kan inte svara helt säkert. Har de inte kommit ut än borde de dyka upp snart!

    Lotta: Jag förstår inte heller riktigt skillnaden! Kanske ska jag köpa den när den jag visar här tar slut...

    Man kan säkert ha den enbart om man trivs med det. Jag behöver så himla mycket fukt, så jag kör med någon lätt fuktkräm under.

    SvaraRadera
  5. Den där har jag tänkt köpa hem till sommaren :)

    SvaraRadera
  6. Kul att läsa! Jag är faktiskt på jakt efter SPF, hört att det hjälper mot rinnigt smink om man sitter framför en dator hela dagen också!

    SvaraRadera
  7. Wysteriia: Hoppas att du också gillar den!

    Emma: Intressant tips! Det kanske kan vara bra vid datorn, men mot rinnande smink är jag mer tveksam. Viss solkrämer (dock inte denna!) gör ju att sminket glider iväg mer än vanligt...

    SvaraRadera
  8. Jag undrar om det är någon som har tips på en bra handkräm med SPF? Jag förstår att man kan ta vilken vanlig solskyddskräm som helst, men jag är ute efter en tub i en lagom "handkräm-i-handväskan-storlek" och krämen får gärna ha en icke-kladdig konsistens efter applicering.

    SvaraRadera
  9. Låter som ett perfekt solskydd för mig, tack för recensionen! :)

    SvaraRadera
  10. Sara: Jag ska luska lite på det och lovar att återkomma så snart jag fått fram något!

    Josephine: Varsågod :)

    SvaraRadera
  11. Tack, jättesnällt av dig!

    SvaraRadera
  12. Tack, jättesnällt av dig!

    SvaraRadera