tisdag 17 maj 2011

Recension av Kérastase Nutritive


Det har blivit dags för ett litet omdöme av schampo och hårinpackning från Kérastase Nutritive som jag fick i julklapp av min mamma. Trots att jag inte använt något annat schampo eller inpackning sedan dess är de långt ifrån slut än, mycket dryga, alltså! Tur är väl det, med tanke på priset.

Just priset är en stötesten. Jag är nöjd med både schampo inpackning. Mitt hår blir mjukt och fint och känns inte slitet, trots att jag inte klippt mig sedan före jul. Även om jag är så nöjd är det inte säkert att jag kommer att skaffa produkterna igen. De kostar strax över 200 kr, respektive ca 350 kr, och det är ju nästan tio gånger så mycket som motsvarande produkter på H&M eller ICA. Visst ger dessa en riktigt lyxig salongskänsla, jag gillar exempelvis att de inte är så starkt parfymerade, men till det priset är det ändå tveksamt om jag köper dem igen. Om jag skulle få i present, däremot är det en annan femma…
Priset drar ner betyget till 4 av 5.

3 kommentarer:

  1. Köper alltid mina Kerastaseprodukter från engelska webbshoppar, skulle aldrig handla i Sverige då det är galet dyrt!
    Däremot gillar jag inte alls doften på den här serien, jag klarar inte av den. Så jag använder den cerisa serien istället som doftar underbart och som ger glansigt hår - passar mig perfekt! :)

    SvaraRadera
  2. Kolla här: http://www.feelunique.com/brands/kerastase/nutritive mycket billigare och fraktfritt.

    SvaraRadera
  3. Katrin: Bra tips! Det ska jag absolut kolla in! Min syster har samma serie som du, tror att hon gillar den!

    Ninni: Tusen tack för tips! Ska genast klicka dit!

    SvaraRadera