fredag 12 mars 2010

Flamingofunderingar

När Tina på Beleza visade sin fina skugga Flamingo (Smashbox) häromdagen blev jag alldeles besatt. Den är så fin! På väg hem från yogan igår slank jag in på Kicks för att testa lite på handen. Väl där passade jag även på att känna på den orangea skuggan ur Lancôme Pop 'n Copper.


Flamingo (nere till vänster) skimrar så otroligt fint i korall och guld. Pop'n Coppern ser ni längst till höger, jag gillar den också. Det blev bara swatchande och inget köp på Kicks. Jag ville spana hemma på vad jag kunde tänkas ha som liknar. Jag hittade MaxFactor Coral Jungle (upptill här ovan)...


... och så småningom även en skugga ur en Stilapalett (överst till vänster). De är inte riktigt lika fina som Flamingo, men jag kanske ändå får nöja mig med dem så länge. Smashboxs skuggor är aningens dyra, tycker jag.


Lika bra att slänga in en bild på skuggorna som redan finns att tillgå i min samling. Tyvärr blir jag inte klokare själv av mitt inlägg. Vad tycker ni, köpa eller inte köpa? Flamingo är verkligen magiskt fin! Spana in Tinas bilder bums!

5 kommentarer:

  1. Njae tveksamt. För egen del hade det inte blivit ngt, men jag förstår att du gillar den, det står liksom Kerstin på den:)

    SvaraRadera
  2. För min del var det verkligen ett infall då jag köpte den, hade jag funderat på det hade förnuftet tagit över men å andra sidan har jag inga dupes så det kanske motiverar mitt köp ändå. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har börjat tänka efter innan köp. Om jag tittat på produkten en gång utan att köpa och inte kan sluta tänka på den så står det Ninni på den och lika bra att köpa den.

    SvaraRadera
  4. Emma P: Ja, det känns ju lite så...

    Tina: Ffa är den väldigt fin på dig =)

    Ninni: Det är nog ungefär den principen jag tillämpar också. Ska fundera lite till nu =)

    SvaraRadera
  5. Koppar (och brons) är en sån där färg som är jättesnygg på andra men inte på mej, tyvärr. Men om jag hade passat i det så hade jag nog hoppat, ser ut som du har ett par som är bra lika redan.

    Smashbox är lite för dyra tycker jag. Har två trio-skuggor men dom är ytterst sparsamt använda. Dessutom börjar jag misstänka att jag är lite allergisk mot dom, tror det är skuggor med mkt skimmer som retar mina ögon :( Åtminstone en av dom kan åka upp på Tradera inom en snar framtid.

    SvaraRadera