torsdag 30 januari 2014

Clinique Spring 2014: Shades of Beige

Våren hos Clinique består 2014 av jordnära toner av kaffe, chkolad, vanilj och kola (är det bara jag som associerar till snask direkt?). Kollektionen bjuder på en urtjusig palett och sex stycken nagellack. 

A Different Nail Enamel for Sensitive Skins kommer i sex nyanser (varav fyra nya) som är framtagna för att alla ska kunna hitta en riktigt hudnära ton. De nya färgerna heter: Room Service, Peek a Boo, Pajama Party, och Chocolate on my Pillow.

Paletten, som är huvudsaken om ni frågar mig, innehåller hela åtta skuggor och ser ut att passa de flesta. All About Shadow Neutral Territory 2 kostar 425 kr och säljs endast i begränsad upplaga. Skuggorna är tänkta att matcha hudton för en sofistikerad vardagslook eller kombineras i sotningar för festsminkning. Jag tycker att den ser riktigt snygg ut! Visst har jag många liknande paletter, Urban Decay Naked Palette, till exempel, men vad gör det när det är så användbara nyanser? Vad tycker ni om Clinque Shades of Beige? Blir ni nyfikna?

3 kommentarer:

  1. Nyfiken.. jaaaeee vet inte?! En beige vår? Jag fattar grejen med en serie i hudnära toner, men vill nog ha lite mer i en renodlad vårkollektion. Inget fel på serien i sig alltså, men det blev lite platt fall för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite färg hade inte varit fel, men jag gillar det monokroma neutrala också. Men blom-rougen som kommer i USA är grymt fina. Jag måste nog haffa minst ett sånt på ngt sätt :)

      Radera
    2. Ja! Jag såg dem också! Vackra!

      Radera