tisdag 26 november 2013

Recension: Too Faced Absolutely Flawless Concealer

Hög tid för recension av denna lilla tub! Absolutely Flawless Concealer (8 ml, 255 kr) från Too Faced är en flytande concealer som lovar byggbar täckning, hållbart resultat och som lovar att släta ut, återfukta och vårda huden under ögat. Finns i tre nyanser, jag har testat den ljusaste som heter Vanilla.

I min concealergarderob tillhör Absolutely Flawless mer täckande varianterna. Det går lätt att få hög täckgrad, men den ser ändå förvånansvärt naturlig ut då den är elastisk i sin textur (liksom Lancôme Effacernes Longue Tenue Concealer). Hållbarheten är kanonbra! Om man har hy åt det torrare hållet fungerar concealern lika bra i hela ansiktet; under ögonen, runt näsvingar eller på småprickar. Plus i kanten för att den inte glider runt under ögonen eller lägger sig i veck!

Nyansen Vanilla är tillräckligt ljus för mig på vinterhalvåret. Under sommaren är den nästan för ljus (!). Den varma färgtonen går bra både att ljusa upp partier i ansiktet, täcka mörka ringar under ögonen eller neutralisera röda prickar.

När jag vill ha en täckande concealer i min sminkning sträcker jag mig gärna efter denna. Det blir bra betyg! 
Betyg: 5 av 5
Enda nackdelen skulle kunna vara priset, men den är ju inte superdyr. Fördelar utöver de nämnda är den söta förpackningen och dess smala tunna pip. Ingen risk att någon produkt går till spillo! Har ni testat Too Faced Absolutely Flawless Concealer? Vad tycker ni?

8 kommentarer:

  1. Tack för bra recension! Jag är alltid ute efter en bra concealer.

    SvaraRadera
  2. Åh, den här ska jag skriva upp på min hålla-utkik-för-lista!

    SvaraRadera
  3. Älskar concealers så blir störtnyfiken på denna!

    SvaraRadera
  4. Den låter riktigt bra! Har varken testat foundation eller concealer från Too Faced men skulle absolut kunna tänka mig att göra det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog många godbitar i sortimentet! Jag gillar även deras BB-mycket, har inte du också den?

      Radera