onsdag 20 november 2013

Festligt silveröga med IsaDoras julpalett

Idag är det dags för dagens öga, igen. Jag är inne i en period av mer ögonsmink och det känns kul! Här har jag testkört matt svar och metalliskt silver ur  Eye Shadow Quartet 94 Gold & Silver Smoky Eyes från IsaDora Shine Bright tillsammans med favoriten Gel Eyeliner 07 Midnight Navy (färgprov här) från samma märke. En bra kombo tycker jag! Jag skrotade bara runt hemma i sminkningen, men kunde säkert tagit i ännu mer för fest. Skuggorna var superbt bra att jobba med.

Jag blev nöjd med både skuggplacering och liner!

Ögon: paletten Eye Shadow Quartet 94 Gold & Silver Smoky Eyes från IsaDora Shine Bright Daytime från Kicks Private Label som highlighter på brynbenet, Mascara Volume 2.0 från IsaDora (recenserad här!), UDPP, bästa ögonkrämen Even Better Eyes Dark Circle Corrector från Clinique, och ursnygga Gel Eyeliner 07 Midnight Navy (färgprov här) IsaDoras höstkollektion Color Chock (verkar ha rullat iväg från bilden...).

Ansikte: rouget All-in-one Cheek Colour i Ginger (färgprover här) från  The Body Shop, och UnderCover Face Primer från IsaDora (recension här!).

8 kommentarer:

  1. En jättebra kombo! Blev väldigt fint med den blå eyelinern mot silvret...

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det inte bara är jag som sminkar mig även om jag bara skrotar runt hemma hela dagen. Något roligt måste man ju ha, eller hur. :)

    SvaraRadera
  3. Wow, wow, wow!!!!! Så läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blev minsann riktigt nöjd själv :)

      Radera
  4. Superfint! Ser ut som en perfekt nyårssminkning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det kan det nog vara! Jag kör ofta just silver och blått på nyår :)

      Radera