lördag 2 november 2013

Julen 2013 hos The Body Shop

Jag har fått en låda proppfull med fina julsaker från The Body Shop. Man blir så julmys-sugen! Det finns mycket fint att berätta om, kroppsvård, adventskalendrar, presentaskar och smink. Vi får dela upp det lite, och då hugger vi in på sminket först! 

I The Body Shop 2013 Winter Trend Special Edition ingår två looker i olika färgställningar, Golden Brown och Icy Plum.

Här ser ni 4-Step Smoky Eye Palette (295 kr) i Smoky Brown. Färgproverna är på bar hud på handryggen. Visst är det fint tryck i färgerna! Skuggorna känns krämiga och fina att jobba med.

Och här är 4-Step Smoky Eye Palette i Icy Plum. Med båda paletterna följer två små penslar i mjukt syntethår. Paletterna säljs i begränsad upplaga.

Carbon Eye Definer (110 kr) i Smoky Plum eller Carbon Brown. Jag fått hem lila Smoky Plum för testning. Färgprov ovan, bra pigment!


Fyra tjusiga färger av stiftet Colour Crush Lipstick (165 kr) som jag älskar! Peachy Pink och The Right Mauves till kalla looken och Red Siren eller Sweet Coral till den varma. Jag har fått hem nyheterna Sweet Coral och Peachy Pink för test. När jag tänker efter har jag nog även de andra två någonstans i gömmorna. LOTDs med alla fyra coming up!

Shimmer Bauble (275 kr) med pärlor i guld och ljusrosa att svepa över kinder, tinningar eller dekolletage. Slanted Kabuki Brush (205 kr) är en borste som finns i sortimentet som tidigare. Precis som The Body Shops övriga borstar är den i djurvänlig syntet och galet mjuk! Skimret blir faktiskt hyfsat diskret (och därmed svårfotat). Discokuleeffekt går att undvika!

Sist men inte minst The Sparkler (255 kr)! Skimmer i rosa eller guld för kropp eller knopp (även håret!). Doftar japanska körsbärsblom. Visst är flaskorna extremt fina?

Phu! Detta var en första titt på The Body Shops tjusiga jul. Nu ska jag gräva ner mig i allt detta fina. Fler inlägg med omdömen och bilder kommer allt eftersom. Även om det är en julkolletkion tror jag minsann att looken Icy Plum kan få följa med på gåsmiddag redan ikväll. Håll tummarna för lite fotoljus framåt dagen! Vad tycker ni om kollektionen så långt?

7 kommentarer: