torsdag 24 juli 2014

Till sommarhåret från Amika

Jag fick nyss lite information om vårdande produkter från Amika som kan skydda håret mot sommarens påfrestningar med sol och bad. Min kalufs möter både sol och hav så jag passar gärna på att testa! Mina förväntningar är höga eftersom jag gillar Amika Curl Defining Cream så mycket.

Amika Color pHerfection Shampoo (199 kr) är ett  intensivt återfuktande schampo med ett pH-värde som kapslar in och skyddar hårfärgen. Det passar färgat, tjock eller torrt hår. Schampot är berikat med havtorn, ett av världens mest näringsrika bär, och Omega 7. 


Amika Hydrate Conditioner (199 kr) innehåller havtorn och arganolja som tillför håret fettsyror, proteiner samt antioxidanter. Balsamet ska göra håret mjukare och mer lätthanterligt samtidigt som produkten har naturligt färgbevarande egenskaper.

2 kommentarer:

  1. Jag har testat hårmasken och gillade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar deras leave-inbalsam för lockigt hår, så jag vill ha mer av märket :) Nu när flaskorna landat hos mig vill jag nästan okynnestvätta håret en dag i förväg :)

      Radera