torsdag 3 juli 2014

Bevara brännan med St.Tropez


När jag kom hem från stugan igår väntade ett paket med produkter från St.Tropez. Innehållet bestod i kroppsksrubb och anti-agevaraianter av gradvis brun-utan-sol för både ansikte och kropp. Spännande! Jag gillar verkligen just de BUS-produkter som ger gradvis färg. I mitt fall kommer de inte bara att användas till att "bevara sommarens färg", utan även till att få färg från första början.

På översta bilden ser ni  Tan Enhancing Polish. Den gillar jag så mycket att jag minsann köpte mig en alldeles egen tub i våras. Mycket gott betyg!

St.Tropez Gradual Tan PLUS Firming Body Lotion (150 ml, 329 kr) är en kroppslotionsom lovar fyra effekter i en kräm: 24-timmars fukt, uppstramning och spänst till huden och dessutom en gradvis solbrun färg. Den innehåller också aloe vera som lugnar huden.

Många brun-utan-sol-produkter har en ganska oangenäm doft. Det råder St.Tropez bot på med en speciell doftteknologi som reducerar BUS-doften med minst 70%. Jag har testat en hel del från märket innan, och jag tycker faktiskt att det funkar!

Gradual Tan Plus Anti Aging Face (349 kr/ 50 ml) är en, som namnet antyder, en gradvis brun-utan-sol till ansiktet med innehåll som hjälper till att bevara huden ung. Den återfuktar, minskar uppkomsten av fina linjer och ger huden en gradvis solkysst ton. Formulan är ska passa även känslig hud och täpper inte till porerna (stort plus i kanten!). Ur innehållet märks hyaloronsyra som återfuktar i 24 timmar och slätar ur huden, matrixyl som stramar upp huden och minskar uppkomst av nya linjer, samt kalpariane, ett algextrakt som stramar upp och ger en fastare känsla.

Jag ämnar testa och återkomma med recensioner! Som ni ser i högerspalten här i bloggen har jag fler BUS-produkter från St.Tropez på provkörning. Recensioner på dem kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar