söndag 13 juli 2014

Midsommaröga med Clinque Chubby Stick Two Ton Teal

Under parollen "bättre sent än aldrig" tänkte jag härmed dela med mig av årets midsommaröga. Vi höll till på familjefestligheter och jag hade en ganska lugn mejk, samma dag och kväll. Turkost passar så bra på sommaren tycker jag (och till min känning!), även i lite mörkare färgton.

På ögonlocken hade jag en av de nya Chubby Sticksen, nämligen Two Ton Teal som äntligen kommit i min ägo. Rysligt fina färger i senaste släppet, jag tänker införskaffa även Grandest Gold, sen har jag alla tre!

Till sminkningen använde jag Face Primer Skin Brightening SPF 20 Line Tamer från Colorscience, UDPP, Chubby Stick Shadow Tint for Eyes i 01 Bountiful Beige (färgprover här) och Two Ton Teal (färgprov), Blush Subtile Palette från Lancôme, Smudge Stick Waterproof Eye Liner i färgen Peacock från Stila (färgprover här), Chubby Stick Moisturizing Lip Colour Balm i Supreme Sorbet och nya maskaran Lash Power Feathering Mascara, båda från Clinique.

2 kommentarer:

  1. Absolut bättre sent än aldrig! Det här var riktigt fint, jag gillar tealskuggan!

    SvaraRadera