onsdag 6 oktober 2010

Recension: Buxom Babes Sailor Girls


Jag blev så glad när jag vann denna tjusiga ask med fyra Buxom Lips i en tävling hos KickiDaisy Beauty. Kittet är så fint och somrigt, färgerna bärbara och Bare Escentuals rysligt lyxigt! Buxom Babes Sailor Girls och innehåller rödrosa Marina, koralliga Skipper, ljust ljusrosa Misty och guldga Sunny.

Nu har jag testat loss och är redo för ett litet omdöme. Först ska vi se vad som står om läppglansen på märkets hemsida:
  • Creates the look of fuller, more voluptuous lips
  • Imparts a shine that isn't sticky or tacky feeling
  • Contains antioxidant vitamins A and E to help keep lips soft and protected
  • All-natural collagen-boosting ceramide helps repair damaged lip tissue and enables new collagen production
  • Has delicious Sugar Cookie scent
Läppglans tillhör inte mina expertområden, och jag hade ingen koll alls på att det rör sig om lip-plumpers, något jag inte heller testat tidigare. Gissa om jag blev förvånad när jag högg in på mitt första gloss! De känns inte direkt stickiga, men väldigt kalla och mintiga. De doftar och smakar isigt mint också, mitt i "sugar cookie"-doften. Den kalla känslan består ett bra tag, men är inte direkt obehaglig. Läpparna svullnar faktiskt något, även om det inte är något som känns väldigt eftersträvansvärt för mig.



Här ovan ser ni tre av glossen, Marina, Sunny och Skipper. Det fjärde såg lite för ljust och kallt ut för mig, så det har fått flytta hem till den snälla kompisen som kånkade hem min Naked Palette.

Även om jag inte alls förstår poängen med lip-plumpers och även om jag tycker att det svenska priset är helt galet dyrt gillar jag glossen mycket. De doftar riktigt gott (trots att jag normalt inte gillar "smaksatta" gloss), de är väldigt mjuka och oklistriga, sitter länge och känns framför allt riktigt lyxiga!

Jag kommer att använda upp dem till sista droppen, men känner ändå inte riktigt att jag kan rekommendera dem till andra på grund av det höga priset, även om det är upp till var och en hur dyrt läppgunk man vill köpa.
Betyg: 4 av 5
(plus för lyxen, minus för priset)

7 kommentarer:

  1. De ser vfäldigt fina och buxom ska ju vara himla bra. fast du har rätt de är dyra, Och allvarligt, jag har så många läppglans att deras ursprungs skulle värde säkerligen skulle kunna räcka till månaders försörjning åt mindre privilegierade. Nej kanske inte, men du fattar min poäng. jag behöver inga nya läppglans;)

    SvaraRadera
  2. Emma P: Jag fattar precis! Trots att jag har det likadant blir jag ofta sugen på gloss, även om jag sällan köper.

    SvaraRadera
  3. De är himla fina och man kanske kan hitta dem på rea nånstans...? Rea är bra för mänskligheten!

    SvaraRadera
  4. Nomnomnom! Sailorgloss, loves it!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin ask! Den skulle jag verkligen inte tacka nej till.

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten! De var jättefina (både färgerna och förpackningen)

    SvaraRadera
  7. Ninni: Rea är MYCKET bra för mänskligheten =) Hittar man dessa på rea har man gjort ett riktigt fynd!

    Badis: Mm, de är himla fina =)

    Nailtastic: Det är verkligen en söt samling =)

    Shamrock: Tack =)

    SvaraRadera