lördag 11 april 2009

Tre skimrande favoriter



Här ser ni tre av mina storfavoriter ur sminklådan. Någon av dessa tre tuber är nästan alltid med i mina sminkningar, såväl till vardags som till fest. Den rosa tuben, Crystal radience Skin tone perfector, ingår i Lumenes permanenta sortiment. De två bronsiga Sun radience Skin tone perfector 02 Bronze glow (till vänster) och 02 Honey glow (till höger) kommer ursprungligen från en sommarkollektion, men de brukar dyka upp lite då och då i hyllorna på Kicks och Åhléns.

Krämerna är ämnade att skapa lyster och jämna ut hudtonen. Jag tycker att de gör sitt jobb med bravur. Alla tre används hos mig antingen blandade med foundation/färgad dagkräm, eller blandade i dagkrämen utan övrigt smink. De två ljusaste för också ibland agera highlighters. Alla krämerna har perfekt dos av skimmer, resultatet blir subtilt utan att glittra eller se svettigt ut. De är dessutom mycket dryga, kort sagt: prisvärda favoriter!

De två mörkare tuberna är det närmaste jag kommit att hitta en perfekt bronzer som fungerar till en blek rödtopp som mig.



Nyanserna och skimret var väldigt svårt att fånga på bild, men här ser (?) ni dem i ordningen 02, 01 och den rosa ("00"?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar