lördag 18 april 2009

Gårkvällens klor och kakor



Nu är kameran med bilder från igår kväll tillbaka. Inför gårdagens födelsedagskalas vill jag testa att måla naglarna lika fint som bland andra MakeupMyLack. Det var inte så lätt, men jag blev ganska nöjd. Dock hade jag så bråttom att jag fick nöja mig med en fläckig nagel. Får bli fler en annan gång!



Det guldiga lacket är fyndat i en realåda i NY och heter Golden rules.



Lacken jag använde: Golden rules från OPI, Black, Caramel och överlacket Colorfix från Mavala. Fläckarna är målade med hjälp av en tandpetare. Det funkade ganska bra, men jag är säker på att någon med mer kunskap om naglar vet ett bättre sätt!




Kan inte låta bli att visa de fina efterrätterna vi fick. Fina och goda kokos-cupcakes, macarons och en gudomlig chokladtårta med mintglasyr. Mums!

8 kommentarer:

  1. Jättesnyggt du hade fått till det. Färgerna passa perfekt!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag hade för mig att jag sett leonaglar hos dig o vill gärna länka, men när jag sökte hittade jag inte. Har jag rätt eller fel? =)

    SvaraRadera
  3. Men gud vad läckert, jag är imponerad! Hur gjorde du?

    SvaraRadera
  4. Emma P: Tack! Jag borde klart skrivit hur jag gjorde =)

    1. Två lager guld. Torktid!
    2. Jag doppade en tandpetare i svart lack och målade små c-formade streck mitt emot varandra.
    3. Fylla i fläckarna med bronslack. Också med tandpetare.
    4. Överlack.
    5. Dricka Bellinis. Mycket viktig punkt =)

    Det var inte så svårt som jag trodde, men hade nog varit jobbigt att göra på alla naglarna. Särskilt på högerhanden...

    SvaraRadera
  5. Hehe, ja men det var ju en alldeles strålande guide:) Jag har gjort såna fläckar på ögonlocken, antar att det är samma princip på naglarna... Bara att det är så mkt bökigare att jobba med lack än med skuggor och eyeliners.

    SvaraRadera
  6. Emma P: Jag är väldigt sugen på att prova på ögonlocken också! Verkar pilligt, bara.

    SvaraRadera
  7. Nej! Inte ett dugg pilligt, det var skitlätt faktiskt. Målade c:na med eyeliner, och fyllde i med lite brun skugga. Att det inte blev hundra jämt var bara bra, det såg mer ut som verklige fläckar då.

    SvaraRadera
  8. Emma P: Jag ska absolut testa!

    SvaraRadera