söndag 12 oktober 2014

Recension: EyeBrow Trio från Kicks Private Label

Ibland är det bra att inte vara för snabb med att recensera. Vid de första användningstillfällena var jag inte så himla överrens med EyeBrow Trio (149 kr)  från  Kicks Private Label, med bekantskapen tog sig efterhand.

Kicks bryntrio fråntvå nyanser, Blonde och Brunette, här ser ni blonde. Trion innehåller  två olika bruna nyanser och ett genomskinligt wax för fixering. Färgerna är inte hundraprocentigt bra till mig och mina varma nyanser. Kanske hade det behövts en "Ginger" också, även om vi inte är så många. Jag kan tänka mig att även de som är riktigt mörka har svårt att hitta rätt bland endast  Blonde och Brunette.

Jag har köpt till en pensel (Professional Eyebrow Brush, 99 kr) till min palett . Jag gillar paletten i kombination med penseln, de känns som två bra och prisvärda produkter. Däremot tycker jag inte att resultatet blir så mycket bättre än med en vanlig brynpenna, trots att det ju är betydligt krångligare med två prylar. Om jag vill vara noggrann med brynskuggor föredrar jag trots allt min rolls royce-varaiant, Le Regard Pro från Lancôme. Bättre färger och med pensel och spegel i dosan. Vad gillar ni bäst till era bryn? Lyx? Budget? Skoggor? Penna?
Betyg: 4 av 5

4 kommentarer:

  1. Isadoras ögonbryns penna använder jag dagligen och har gjort det i flera år :) Testar nåt annat emellanåt men kommer alltid tebax till Isadora, tycker den är super bra och priset känns lagom

    SvaraRadera
  2. Penna till vardags, skugga eller kräm när jag har mer tid:) denna väcker inget habegär och det var väl iofs bra, är rätt kittad på brynfronten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite samma som här, alltså :) Min Lancomepalett gör egentligen att jag borde för köpförbud på livstid, även om den är pressprov ;)

      Radera