fredag 11 juli 2014

The Body Shop Beauty Must Haves - sommaren 2014

I paketet  med sommarnyheter från The Body Shop fanns bland annat en söt kartong med sommarens skönhetsmåsten, Beauty Must Haves. Innehållet är ett förslag på säsongsuppdatering av skönhetsgarderoben, trevligt! Vi tar en titt:
Body Mist Moringa (100ml, 125 kr) - finns i nio olika dofter, ger lätt doft till hela kroppen.
All-in-one BB cream (25ml, 200 kr) som en fuktighetsbevarande och vårdande foundation. Följ länken för att komma till min recension. En trevlig BB-variant, förutom att  den saknar solskydd.
Spa Wisdom Monoi Miracle Oil (150ml, 185 kr). Denna är jag nyfiken på! Kanske kan den fungera som olja till gravidmagen, för att förebygga bristningar och kliande hud?
Nutriganics Drops Of Youth (30ml, 375 kr) är en personlig favorit. I mitt tycke är dessa exklusiva droppar de allra bästa för torr hy. Passar på vinter, när man har fått lite för mycket sol, när man är glåmig av vaknätter eller har ökentorr hy av amning. Bäst, bäst bäst! Följ för att komma till min recension.
Aloe Soothing Gel (30ml, 150 kr), en lenande, svalkande och fuktighetsbevarande gel som kan användas i hela eller på delar av ansiktet. Den är ny för mig och den ska bli spännande att testa!
Super Volume Mascara (10ml, 175kr) lovar rikligt med längd, volym och färg utan att kladda. Finns i svart, knallblått och brunt. Jag tror inte att jag stött på denna förut, så det ska också bli spännande.
Lip Gloss (12ml, 130 kr) i Raspberry, Coconut och Peach. Kommer i 11 nyanser/smaker. För dig som gillar smak/doft och skimmer i läppglans. Innehåller Community Fair Trade-producerad kokosnötsölja från Samoa.
Som ni ser är det gamla favoriter blandat med nytt. Bra inspiration till att uppdatera necessären tycker jag. Endera dagen ska jag se till att visa innehållet i min sommarnecessär här i bloggen. Vad har ni att säga om The Body Shop Beauty Must Haves? Några favoriter?

6 kommentarer:

  1. Grattis till bebis :) tänkte också testa Monoi oljan på lilla magen

    SvaraRadera
  2. Vänta här nu... "Smörja gravidmagen med"? Vad har jag missat nu liksom? Så himla stort grattis! *här står jag och glädjeskuttar*

    SvaraRadera
  3. Fick en Moringa Body Mist igår när jag handlade. Vill bara varna för kanten på korken till flaskan. Den är jättevass! Skar mig rejält när jag skulle ta loss korken och använda sprayen.
    Grattis till "magen".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, jag ska akta mig!

      Och tack för gratulation :)

      Radera