onsdag 16 juli 2014

Ögongodis från Eyeko

I förra veckan (?) landade ett paket med ögongodis från Eyeko i min brevlåda. Märket är tämligen okänt för mig, men en smula nostalgi finns: Minns ni modebloggarnas barndom? När dagens outfit sällan hade något huvud och skönhetsbloggarna bestod av Bjooti, LipGlossBitch och Sublimt? Då var det ett ta en stark hype kring Eyeko Fat Balm, och givetvis köpte jag mig ett exemplar. Om sanningen ska fram är det ganska sparsamt använt, jag gillar ju egentligen inte smink med smak/doft. Nut till nyheterna!

Förpackningarna från Eyeko är söta som vanligt. De fyra prylar ni ser här är:
Black Magic Mascara (199 kr) lovar att sitta på plats ända till efterfesten (efterfester är sällsynta här, men klarar den nattning av barn också, måntro?) och ska kombinera volym, längd och intensiv svärta. Fransarna ska förbli mjuka även om formulan är vattentålig. Parabenfri.
Med Skinny Liquid Eyeliner (119 kr) ska man enkelt kunna måla tunnt eller tjockt efter behag.
Fat Brush Mascara (199 kr) lovar supertjocka fransar på ett ögonblick. Maskaran är förstärkt med keratin och har en tjock borste som ska bygga upp en kolsvart fyllig fransrad.
Eye Do Liquid Eyeliner (159 kr) har en förpackning designad av Alexa Chung. Man ska kunna måla en tjusig linje med intensiv svärta i ett enda penseldrag. Färgen fäster även på ögonskugga (låter bra!) och sitter på plats i alla väder eftersom den är vattenfast.
På bilden ovan ser ni även ett lite rosa plektrum. Det går säkert utmärkt att spela med, men kallas Eyeko Shield och är tänkt att hållas mellan fransrad och ögonlock för att skydda mot kladd. Följer med alla märkets maskaror.

Här ser ni Skinny Liquid Eyeliner och Eye Do Liquid Eyeliner  swatchade på handryggen. Som ni ser är det ganska klent med pigment i den förstnämnda... Faktum är att jag tror att jag testat Skinny Liquid Eyeliner förut i en Glossybox jag vann, men av någon okänd anledning inte kom mig för att visa i bloggen. Tyvärr var den ingen trevlig bekantskap, men Eye Do Liquid Eyeliner ser ju betydligt trevligare ut!

Vad har ni för erfarenheter av Eyeko? Favoritprodukter?

4 kommentarer:

  1. Kolla in Lisa Eldrige-videon på Youtube med Alexa Chung, har för mig att man ser hur hon använder den där. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer säkert, stod en massa om det i pressmaterialet :)

      Radera
  2. Är det samma eyeliner som de har sen tidigare fast i annan förpackning? För den gillar jag isf:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du, det vet jag tyvärr inte. Jag kan kolla med pr-folket när jag kommer hem från stugan!

      Radera