lördag 12 juli 2014

Recension: ACO Deo 3 in 1 Soft & Care Anti-white Marks for Sensitive Skin och Deo Extra Sensitive




Recensionsdags! Idag är det  ACO:s nya deodoranter  3 in 1 Soft & Care Anti-white Marks for Sensitive Skin och Extra Sensitive som ska få sina omdömen. Mer info om deodoranterna hittar ni här.


Den turkosa Extra Sensitive (45 kr/ 50 ml) var jag extra nyfiken på då jag länge velat testa en deo utan  aluminiumsalter. Den lovar effekt i 24 timmar och ska inte heller lämna vita märken på kläder. Märken på kläder har jag inte upplevt problem med, och den milda parfymen är det heller inget fel på. Däremot falerar deon på en deos viktigaste punkt - svettlukt. jag hade nästan fått för mig att jag aldrig kan lukta svett, men nu vet jag att så tyvärr inte är fallet. Under de veckor jag testat ACO Extra Sensitive deo har det hänt en handfulll gånger att jag tänkt "men usch, någon här luktar svett, hjälp, det är ju jag!"
Betyg: 1 av 5
3 in 1 Soft & Care Anti-white Marks for Sensitive Skin (45 kr/ 50 ml) är en antipersperant för känslig hud som lovar att motverka svett och lukt i minst 48 timmar. Som tur var funkar denna mycket bättre! Lite trist med aluminiumen, men i övrigt trivs vi bra ihop. Jag doftar fräscht och upplever ingen som helst hudirritation. 3 in 1 Soft & Care Anti-white Marks for Sensitive Skin är ett budgetfynd som får stanna i badrumsskåpet i vänta npå ännu bättre mindre giftiga deoalternativ.
Betyg: 4 av 5
Här kan ni läsa mina recensioner av ett helt gäng deodoranter, bland annat från ACO.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar