tisdag 15 januari 2013

Nyhet: Cliniques Comfort on Call Allergy Tested Relief Cream

Längre fram i vår, närmare bestämt i april, lanserar Clinique en ny version av den gamla godingen Comfort on Call. Nya Comfort on Call Allergy Tested Relief Cream är extra lämplig för dig med torr, känslig och reaktiv hud. Den ska förbättra hudens förmåga att skydda sig mot irritation utifrån, som exempelvis luftföroreningar.

Krämen ska ge extremt mycket fukt och lugna irriterad hud med hjälp av extrakt från den sällsynta japanska frukten Citrus jabara. Comfort on Call Allergy Tested Relief Cream kostar 465 kr för 50 ml, allergitestad och helt parfymfri.

Jag gillade den gamla versionen av krämen, så jag är nyfiken på den nya också! Att den lanseras så långt fram på våren är dock lite förvånande, jag tycker att det låter som en superprodukt för vinterhud. Nu mitt i vintern kommer istället nyheten Moisture Surge Overnight Mask. Den låter också som en skön fuktkick för torr och trött vinterhud. Missa inte den!

2 kommentarer:

  1. Jag har saknat Comfort on call, så jag ser fram emot att testa den nya versionen. Tack för tipset!

    SvaraRadera