söndag 13 januari 2013

I badrumsskåpet just nu

 
Nu är det dags att ta en titt in i mitt (dessvärre fortfarande lika sjuttiotaliga) badrumsskåp! Såhär har min hudvårdsrutin sett ut på sistone:

På översta hyllan står serumet Drops of Youth från The Body Shop, perfekt vid kallt väder! Ni ser också Formule SOS från Clinique, krämen Idéalia från Vichy som jag snart ska recensera och favoriten Superdefense SPF 20 Age Defense Eye Cream från Clinique.

Mittenhyllan befolkas av bästa vintermasken Sensitive Touch Total Comfort Mask från Lumene, 2 in 1 Blemish Treating Moisturiser från ACO, serumet Idéalia Pro Deep Dark Spot Corrector från Vichy och Vitamin C+ Invigorating Detox Mask också från Lumene.

Längst ner bor Cliniques Take The Day Off Makeup Remover For Lids, Lashes & Lips, i Cliniderm Gentle Comfort Facial Cleansing (istället för vatten på morgonen vi minusgrader), Cliniderms Pure Renewal Cleansing Foam grymt bra ögonkrämen Age Prevent Visibly Smooth Eye Cream från hudvårdsserien Age Prevent från Cliniderm, ständiga favoriten Clarifying Lotion 1 från Clinique och Dynamic Lash Growth Serum från IsaDora.

Säg till i kommentarerna om det är någon produkt ni är särskilt nyfikna på. Länkarna i produktnamnen tar er till recensionen om jag hunnit skriva någon sådan.

13 kommentarer:

  1. Jag är nyfiken på skillnaden mellan denna ögonkrämen och Oliva by CCS Age Well ögoncreme. Jag har den sistnämnda och gillar den, men blev nyfiken nu när jag läste detta. / Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upplever denna från Cliniderm som något tjockare, även om den vänder sig till något yngre hy. Jag tycker att den ger en bra och slät känsla! Sen kan jag inte svära på det, men jag tror att Olivan har SPF. Det är ju en smaksak om man vill ha det hela dygnet. På natten kör jag Clinidermen, och på dagen Cliniquen med SPF. Cliniquen är grym, den ljusar upp en hel del också.Ibland struntar jag t o m i concealer!

      Radera
  2. Vilket välorganiserat badrumsskåp! Jag vågar inte knappt visa upp mitt eget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det KAN vara så att det är lite, eh..., home styleat inför bilderna :) Sen har jag ju även ett extra rum ("kontor") med mass smink- lack- och hudvårdsförvaring. Himla lyxigt :)

      Radera
  3. Om det inte vore så att jag har flera serum på lager så hade jag slagit till TBS-serumet som alla säger är så bra. Men så småningom ska jag ha det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där lagret är lite besvärande ibland :)

      Radera
  4. Jag har inget badrumsskåp så mina grejer står precis överallt i hela lägenheten.. Skulle vara skönt att ha ett ställe att samla allt, som du har. Det ser ut som att det är lätt att se vad man har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt att ha så mkt grejer som man har som sminkbloggare ;) Jag har bara det som används varje dag i badrumsskåpet, resten bor i en hög Malmbyrå från Ikea. Inte så lite förvaring!

      Radera
  5. Kul att se ditt badrumsskåp! Mitt är också hyfsat organiserat och jag har med eget sminkrum, det är guld ju!:)

    SvaraRadera
  6. Jättekul att se ditt skåp, så fint:) Kram

    SvaraRadera
  7. Å så roligt! Jag har fotat hos mig med, ska försöka få upp inlägget idag
    Är intresserad av serumet från Vichy. Har hört positivt om det och är sugen men har samma serum som du från TBS och funderar på om det är onödigt. Olika syften fick ifs men vore kul att höra din åsikt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att se! Det är alltid så himla kul att kika in hos folk :)

      Recension av serumet kommer vilken dag som helst. De är så himla olika att man absolut behöver båda, tycker jag.

      Radera