onsdag 4 maj 2011

Önskeshopping


Detta är en slags kombination av önske- och inköpslista. Med tanke på min skörd från New York borde jag nog inte handla på ett tag, men sen finns det ju ett och annat man behöver...

Jag hade tänkt köpa en ny Hydrance Optimal Light SPF 20 från Avène i USA. Märket är mycket billigare där, men de hade inte varianten med SPF och det är ju dagkräm med solskydd jag vill åt. Det lutar åt att jag jag kilar iväg till apoteket och köper en här hemma istället!

Min braiga remover från Depend har börjat färga av sig (efter huuuur lång tid som helst). Jag klarar mig inte utan den! (Recension här.) Kostar ca 59 kr.

Min Second Nail från IsaDora är också slut. Även om det är rysligt irriterande att man inte kommer åt sista tredjedelen vill jag ha en ny. Kostar ca 79 kr, recension finns här.

8 kommentarer:

  1. Jag älskar den där krämen från Avène, fast jag har inte testat den med SPF.

    SvaraRadera
  2. Snart ber jag min polare i stockholm att langa en av depends burkar för min är också "slut" och dom säljs inte i danmark, buuuu! :( behöver den, speciellt till glitterlack.

    SvaraRadera
  3. Vår andra flaska Second Nail är snart slut, vi får inte heller upp det sista, men tog då en annan rengjord lackpensel som är lång, och vips, fick vi upp det mesta :)

    SvaraRadera
  4. Jag är nyfiken på den krämen, måste köpa den nån gång.
    Second Nail håller jag på att pröva, och jag gillar den och kommer att köpa en ny när denna är slut!

    SvaraRadera
  5. Des: Den är lika bra som den utan, fast med så att säga :)

    Honi: Så synd att ni inte har den på andra sidan Sundet!

    Carina: Smart att använda en annan pensel!

    Lotta: Båda är kanonbra!

    SvaraRadera
  6. Removern är verkligen en skänk från ovan. Gillar secondnail med, den funkar faktiskt bättre som underlack än china glaze strong adhesion base coat på mig.

    SvaraRadera
  7. Angela: Ja! Alla andra removrar framstår som skitkassa i jämförelse :)

    Aha, jag har inte testat CG:s variant.

    SvaraRadera
  8. Fröken Frodig7 maj 2011 kl. 18:19

    Är inne på min andra tub Avene (just den med spf), köpte på Ebay från Storbritannien (samma säljare båda ggrna). Det blev lite billigare (inte jättestor skillnad men nog för att jag skulle köpa)och krämerna har varit lika bra båda gångerna.

    SvaraRadera