torsdag 5 maj 2011

Lackattack!


Idag landade Depends sommarkollektion i brevlådan. Härliga färger, tycker jag! I vanlig ordning har jag dock svårt att se en genomgående tanke med kollektionen, men det kanske inte gör något? Huvudsaken är ju att det är fina och prisvärda lack. I 2011 års sommarkollektion finns både skimmerlack, krämiga färger, jelly och de med smått silverglitter som också fanns i vårkollektionen.


Kanske kan man göra uppdelningen knalliga/ dammiga? Bland de knalliga är jag mest nyfiken på det gröna, det knallblå och det neonkoralliga.


Bland de dammigare pastellerna är jag mest nyfiken på de två i mitten. Vilken färg är ni mest nyfikna på att se i en NOTD?

13 kommentarer:

  1. Som vanligt tycker jag allt ser fint ut, men mest nyfiken blir jag på det knallblå, och bland dom nedersta det längst till höger.
    Jag är inte så insatt i naglar och skulle vilja fråga en kanske dum fråga; Vad är skillnaden på krämlack och jellylack? Hade ingen aning om att man delade in det så.

    SvaraRadera
  2. Vilken samling. Måste bara fråga, hur ofta byter du lack på naglarna?

    SvaraRadera
  3. Kan att vi har sett de flesta innan! Men den gröna, koralliga och ljusblå är fina.

    SvaraRadera
  4. Jag har precis testat 248, det persiko/nudefärgade jellylacket. Och my god, det ser hemskt ut på mig. Tyvärr. :-(

    SvaraRadera
  5. Lotta: He, he, jag är också allätare :) Inga frågor är dumma! Det är ju inte exakt vetenskap med lack, men som jag ser det är krämlack helt täckande och opaka, medan jellylack är lite "våta" och transperenta i ytan (även om de täcker). Hrm, svårt att förklara bra...

    Honi har en bra guide publicerad här: http://honi.blogg.se/2011/february/lack-finishes.html

    Shamrock: Jag lackar om nästan varannan dag, mest för att jag är så ombytlig...

    RG: Ja!

    Emma: Ja, inte extremt nytänkande, men fina ändå!

    Nailtastic: Visa ändå! Jag är nyfiken! Det såg inte så tokigt ut på mig faktiskt, men jag är väldigt gul i hyn. (Jag kunde inte hålla mig och har smygswatchat lite i kvällssolen :) )

    SvaraRadera
  6. Jösses vad många! :-) Härligt!

    SvaraRadera
  7. Gult!! Ser guldigt fint ut!=)

    SvaraRadera
  8. Smyger mig in i diskussionen om Jelly vs kräm. När det kommer till Jellylack brukar jag tänka på sylt eller marmelad, det är transparent och geleaktigt men ändå rikt på färg och superglansigt :p

    SvaraRadera
  9. Ninni: Som en godisdisk :)

    Basteth: Det är superfint!

    Honi: Det var en riktigt bra beskrivning!

    SvaraRadera
  10. Åh vad kul! Men håller med, känns lite spretigt. Jag faller sällan för depends lack faktiskt, tycker inte deras finish känns så kul jämfört med många andra märken, även om det såklart finns undantag...

    SvaraRadera
  11. Emma P: Deras jellylack och krämlacken med smått silver brukar kännas som kul finshar tycker jag!

    SvaraRadera
  12. Jag brukar inte tycka om Depends kollektioner när jag ser dem första gången, men efter ett par tittar i butiken brukar jag hitta någon fin. Det blåa pastelllacket ser urfint ut iallafall! :)

    SvaraRadera