söndag 20 februari 2011

Söndagssotning


Just denna söndagen har egentligen inte innehållit så mycket smink. Sotningen är från arkivet, men relativt nygjord. Tack för alla snälla kommentarer om mitt isfall! Läppen är redan mindre, men högerarmen är inte helt ok. Vi får se hur det går på jobbet imorgon!



Jag har använt skuggor ur Urban Decays Naked Palette. De och deras glitter fäster riktigt bra på Too Faced Shadow Insurance Glitter Glue!


Ur paletten använde jag ljusa Virgin som highlighter och svarglittriga respektive gråglittriga Crew och Gunmetal till själva sotningen. Övrigt på bilden är primer från Too Faced, Eco Concealer från Oliva by CCS, Clarins Wonder Mascara, Urban Decay 24/7 glide-on eye pencil i Oil Slick (svart med silverglitter) och Clinique Instant Lift for Brows.

10 kommentarer:

  1. Gunmetal är så jädra snygg. Supersnygg makeup.

    Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Hur känns det idag? Med läppen & allt annat efter skridskoturen.

    Emma Fenty

    SvaraRadera
  3. vad vackert du fick till sotningen.

    Hoppas att armen känns lite bättre nu, och att du inte blir allt för uttittad på bussen på vägen hem från jobbet ;)

    SvaraRadera
  4. SminkJante: Dubbeltack :)

    Emma Fenty: Mycket bättre, tack! Läppen är bara hälften så stor. Tyvärr har jag rejält ont i höger arm, men ingenting är brutet.

    Carina: Tack! Vi får se hur det går :) Jag ser mindre ut som en asymetrisk anka nu ;)

    SvaraRadera
  5. Skönt att du mår lite bättre, superfin sminkning! :)

    SvaraRadera
  6. Väldigt snyggt och glammigt. jag vill också ha den primern, min SI är lite halvslut, eller ja iaf snart, så då kanske jag skaffar en sån istället.

    SvaraRadera
  7. Härligt med lite mörkare skuggor!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin sotning - du har verkligen lyckats bra! Superläckert!

    SvaraRadera
  9. Emma P: Tack! Jag sitter och filar på en recension till just nu!

    Sminkan: Ja!

    Ninni: Tack snälla du!

    SvaraRadera