måndag 21 februari 2011

Recension: Clarins Wonder Mascara


Dags för recensionsvecka! Först ut är en maskara från Clarins. Wonder Perfect Mascara har en rejäl borste och lämpar sig bra för att få till rejält med både volym och längd. Trots att jag ny använt mitt testexemplar ett bra tag är de dock fortfarande kladdig. Att måla utan att efterkamma med lös maskaraborste är uteslutet. Som ett sista avlsutningslager är den dock toppen! Den sitter riktigt bra, men är i gengäld tyvärr väldigt svår att få bort. Det, tillsammans med det relativt höga priset (275 kr), drar ner betyget något.


Betyg: 3 av 5. För 275 kr förväntar jag mig mer.

5 kommentarer:

  1. Åh hu, efterkamma gör jag aldrig. Det här är då verkligen ingen mascara för mig.

    SvaraRadera
  2. Emma P: Nej, det är lite osmidigt :)

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt att läsa test på maskara. Efterkamma låter jobbigt.

    SvaraRadera
  4. Har hört mycket gott om den mascaran. ser hellre att en mascara är svår att få bort, efter att den har suttit perfekt en hel dag, än att den klibbar och smular och är lätt att få bort.

    Själv brukar jag få efterkamma på flera olika mascaror. Vill helst slippa det, med den senaste mascaran jag testade, så slapp jag det.

    SvaraRadera
  5. SminkJante: Kul att du gillar :)

    Carina: Jag efterkammar också ofta! Beror kanske på lite hur mkt maskara man tar...

    Jag föredrar också hållfasthet framför lätt borttagning, men de flesta maskaror sitter bra, tycker jag.

    SvaraRadera