onsdag 2 juni 2010

Ljuvt Rosa



Skira rosa sminkningar har en tendens att inte riktigt vilja visa sig ordentligt på bild. Så är fallet även med den här, men jag ville visa den ändå eftersom jag tyckte att min tanke var god. Det är väl ändå den som räknas?


Det var inte bara färgerna som inte riktigt vill visa sig på ögonen. Själva gunket envisades med att rulla iväg också... På bilden kan man i alla fall nästan se underbara ögonskuggan Cherry Blossom och rouget Pronto Pink, båda från Cliniques vårkollektion 2009, YSL Touche Èclat (recension här!), Clinique High Impact Mascara och en urgammal kajal från Lancôme, i nyansen Gris Metal. Under sminket ser nu dagens klänning.

6 kommentarer:

  1. Tycker du ser ljuv ut som en sommarbrud!

    SvaraRadera
  2. Håller med, det är svårt att fota! Men jag ser ändå rätt bra och det ser superfint och somrigt ut!

    SvaraRadera
  3. Du har rätt, de kan vara lite knepiga att fota, fast jag tycker denna var väldigt fin.

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Tack =) Ljuvt är oftast bra, men så här i efterhand borde jag sett tuffare ut på jobbet just igår. Jag behövde jaga på folk lite, kanske skulle jag haft små horn:-P

    Ninni: Tack! Jag kände mig lite lagom krispig =)

    Emma P: Tack!

    SvaraRadera
  5. Jepp, rosa gör sig bäst i verkligheten. Rosa skuggor och även alla rouge har en tendens att gömma sig när jag ska ta bilder. Skuggan ser ljuvlig ut.

    SvaraRadera
  6. SminkJante: Precis, de gömmer sig =) Skuggan ÄR ljuvlig =)

    SvaraRadera