söndag 27 juni 2010

Midsommarsmink


På dagen på midsommarafton matchade jag mina korallnaglar och min blå klänning med koralltoner ur IsaDoras kvartett Coral Bronze och blå kajal.


Jag har tyvärr inga produktbilder att bjuda på, men utöver Coral Bronze var bland andra Benefit bikini linie, CORALista, Laura Mercier Tinted Moisturizer spf 20 och Sculpt and Shape Powder i Bone Beige/Emphasize från MAC inblandade. Den blå kajalen är 24/7 glide-on eye pencil i Deviant från Urban Decay.


På kvällen bytte jag om till grönt, och hade egentligen tänkt att börja om från början med sminkningen, fortfarande med samma palett, men utan blått. Det orkade jag naturligtvis inte., utan nöjde mig med att skugga ögonen lite mörkare. Förändringarna i sminkningen framgår knappast på bilden här, men även fotograferandet prioriterades bort till förmån för häng vid grillen, matpyssel och krocket.

Jag tycker ofta att det är så, att man fixar sig minutiöst hemma, men när det väl är festdags struntar man lite i vilket och låter det bli som det blir. Ofta har man ju roligt ändå!

4 kommentarer: