måndag 14 juni 2010

Koppar och koraller


Visserligen har jag min ljuvliga Flamingo, men jag går hela tiden runt med ett starkt sug efter korall såhär års. Flamingo är dessutom i vissa vinklar mer rosaguldig än korallig ,och som den palettoholic jag är skull jag gärna vilja ha en korallpalett. En het kandidat i budgetklassen är IsaDoras Eye Shadow Quartet Coral Bronze från sommarkollektionen Bronze Bliss. Färgerna ser fina ut och skuggorna brukar hålla hög kvalitet.

En snarlik variant, och kandidat i lyxklassen, är Lancômes Pop'n Copper palett. Den är absolut mer korall än koppar i mina ögon. Lancômes skuggkvalitet är ju alltid strålande, med priset är högt... Känner du till fler lämpliga kandidater? Vilken palett skulle du satsat på?

Uppdatering: Maria på ElMika och Purity spär på mitt korallsug!

9 kommentarer:

  1. Mums, Lancôme ser verkligen mumsig ut! Ett annat dyrt märke som har fiina paletter och säkert någon korallig är Dior, kollade på dom igår och såg många snyggon.

    Sen kanske Clinique har någon 2- 3- eller 4-palett? :)

    SvaraRadera
  2. Pssst: http://elmikas.blogspot.com/2010/06/more-shimmer-less-money.html

    ;)

    SvaraRadera
  3. Jag föredrar faktiskt Isadora-paletten, färgerna verkar vara mer användbara.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar ju mina Pop n´Copper och har faktiskt använt den mer än Pop n´Petrol. Men håller med, man kan inte få nog av koraller just nu. Äntligen, äntligen sommar!

    SvaraRadera
  5. Ta båda! Du älskar ju färgerna så det är väl inte bortkastat!

    SvaraRadera
  6. Maria: Ja, Lancome är mumsigt! Dior är inte heller dumt. Clinique har en fin duo, frågan är om den fortfarande finns...

    Bobbi är verkligen ett klockrent tips! Åh!Undras tro om den är tillräckligt pigmenterad för att vara ögonskuggan...

    Des: Du har nog rätt i att den är mer användbar!

    Basteth: Hrm, intressant! Och nej, man kan inte få nog av koraller =)

    Sminkan: Ditt råder låter ju allra bäst =) Och farligast för plånkan =)

    SvaraRadera
  7. MAC Firecracker är också otroligt fin! Den ser mer orange ut på mina swatches än vad den är.
    Har pillat lite på Isadoras palett och den enda skuggan som inte kändes bra var den mörkbruna, den kändes mer svårarbetad.
    Däremot så är den koralligaskuggan otroligt fin i Isadora paletten!

    SvaraRadera
  8. De var inte helt olika varandra nej. Jag är inte jätteöverens med alla isadoras skuggor dock, tycker att kvaliteten skiftar lite väl. Men är de bland isadoras bättre kan det ju definitivt vara värt ett köp. Sen tycker jag ju att du är väldigt snygg i flamenco, som för övrigt är en toppenfin skugga...

    SvaraRadera
  9. Lina: Ja, de ser jättefin ut hos dig! Instämmer helt om korallsuggan i IsaDorapaletten, den är superfin!

    Emma P: Nej, en viss likhet finns =) De är ändå mer olika än man tror... För att trösta mig själv för att jag inte kunde åka till sthlm på Kicks pressfrukost, gick jag till Kicks snabbt på lunchen och swatchade paletterna bredvid varandra. De är ganska olika. Och Flamingo är mer rosa. Kanske ska jag följa Sminkns råd iallafall =)

    SvaraRadera