tisdag 1 december 2015

Nagelvård från Depend O2

Kommer ni ihåg att jag var på en presslunch hos Depend i våras (i Malmö, så bra!)? Där presenterades så många spännande nyheter att jag inte hunnit berätta om alla än. Jag har skrivit om nya syregenomsläppliga lacksystemet O2 här och om Hand SPA 3-step Treatment Kit här

Idag sa vi ta en titt på fler specialprodukter för att komma till rätta med olika nagelproblem. Överst ser ni Overnight Strenghtener och Stop Splitting som vårdar och botar sköra naglar.

Overnight Strenghtener (11 ml, 99 kr) lovar starkare naglar och bättre växt. Den är en superboost för extremt torra naglar genom att återfukta och på så sätt höja motståndskraften. Overnight Strenghtener ser ut som ett lack, men är något annat (vad?). Produkten lägger sig som en skyddande hinna på nageln och skal tvättas av på morgonen/innan lackning. Jag har testkört en del och gillar. Bra om man tar bort nagellack på kvällen och lackar nytt på morgonen!

Stop Splitting (10 ml, 99 kr) stärker och skyddar nageln och motverkar att den flisar sig. Panthenol återfuktar och förhöjer motståndskraft.

Stop Bite (11ml, 69 kr) är ett snabbtorkande lack som smakar illa à la "stopp -och-väx". Innehåller även UV-filter för att motverka gulmissfärgning. 

Whitening Mask (11ml, 79 kr) är en peel- offmask som fysikt tar bort missfärgningar. Perfekt om man slarvat med underlacket och fått mörka naglar! Vatten- och algbaserad.

No Yellow (11ml, 79 kr) är vad det heter, ett snabbtorkande lack som kamouflerar gulmissfärgning. Har UV-filter för att motverka ytterligare gulmissfärgning.

Mud Mask (10 ml, 89 kr) är en personlig favorit! Den ger näring och stärker naglen samtidigt som den rengör och fuktbalanserar. Just att den återställer fuktbalansen i nageln gör att lacket fäster bättre och sitter längre. En perfekt mask att unna sig innan en manikyr. 

Utöver vanligt under- och överlack finns en Ridgefiller och en fem-i-ett-lack i O2-serien.

Ridgefiller (11ml, 79 kr) är ett underlack som fyller ut ojämnheter i nagelytan och därmed förlänger hållbarheten på lackning. Den är snabbtorkande, berikad med vitamin c och e och innehåller UV-filter för att skydda mot gula missfärgningar. Färgen är "grumligt rosa" och blank - snygg även på egen hand!

5 in 1 (11ml, 79 kr) fyller fem funktioner: det är ett baslack, den förhindrar att nageln flisar sig, den är fuktgivande, den stärker och skyddar och den kan fungera som topplack. Perfekt när man är på resande fot och vill ha med sig två flaskor. 

Ridgefiller och en fem-i-ett-lacket har jag inte hunnit testa, men ämnar göra det inom kort. Jag återkommer med omdöme!

All nagelvården här är, precis som hela Depend O2-serien, 5-free, det vill säga fri från dibutylftalat, toluen, formaldehyd, kampher och tosylamid. Tummen upp för det! 

Depends O2-serie finns även borttagning. De är färgkodade som märkets vanliga removrar: 
grön - för torra flisiga naglar 
lila- doftfri/snabb 
blå - supersnabb
Alla tre sorterna finns i stor flaska (250 ml 49-69 kr), liten flaska (100 ml,29-49 kr), pytteflaska (35 ml, 15-19 kr) eller "pullburk" (dip-in 75 ml, 59-69 kr) Samtliga borttagningar är 4-fre, alltså utan aceton, olja, parfym och färgpigment. 

Jag lackar MYCKET och har testkört dem hårt. Burken är min bästa vän, flaskorna används bara till tårna numera. Blå varianten är absolut snabbast. Den lila ÄR faktiskt doftfri. Imponerande! 

Gröna varianten är dock den som ligger mig varmast om hjärtat. Det tar lite längre tid att få av lacket, men den sliter mycket mindre på nageln. Depends egen nagelexpert berättade att det kan ta upp till nio dygn för naglarna att hämta sig efter vanlig lackborttagning. Med blåa removern hinner nagelytan återhämta sig på fyra dygn, och med den skonsamma gröna varianten blir nageln inte skadad alls, vilken skillnad!

Att byta till den gröna removern har gjort skillnad för mina naglar. Det är inte alltid man kan veta vad som är vad i sådana sammanhang, men efter att jag konsekvent använt bara den i ett halvår är jag ganska säker på min sak. Det är värt att testa om du har problem med torra naglar!

Jag ser att även Remover-pennan smög sig in på bilden även om den inte tillhör O2-gänget. Den kostar 59 kr.

Phu, har ni hängt med ända hit i detta mastodontinlägg? Jag är inte klar än! Lite mer nagelvård har jag att berätta om, och omdömen om de olika produkterna kommer efterhand.
Har ni frågor? Mycket info hittar ni redan på Depends hemsida, men tveka inte att fråga i kommentarsfältet också. Kan jag inte svara tar jag hjälp av experterna!

8 kommentarer:

  1. Overnight strenghtener och stop splitting låter som nåt jag skulle behöva testa, iaf det förstnämnda

    SvaraRadera
  2. Mycket spännande grejer här!

    SvaraRadera
  3. Testade Overnight strenghtener och trodde aldrig jag skulle få bort den. Fick skrubba ganska länge med nagelborste.
    Har också testad deras nya nagelbandsremover som förstörde mina redan lite dåliga naglar.
    Dom började skiva som aldrig förr, tyvärr.
    Så har man som jag haft gele eller acrylnaglar ett tag så ska man nog vara försiktig med den.
    Blev rejält besviken.
    Kommer att testa Stop splitting när naglarna hämtat sig igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj med nagelbandsremovern, jag har som tur var inte märkt några problem med den! Hoppas att Stop splitting kan hjälpa dig! Visste inte att det var annorlunda om man haft akrylnaglar, har varken tesat det eller gel.

      Overnight strenghtener fick jag också skrubba en hel del med. Använder man den ofta får man säkert in en rutin :)

      Radera
    2. Naglarna ruggas upp lite innan både akryl gel appliceras. Plus att gelenaglar filas bort och har man då otur så är naglarna tunna och sköra ett tag efter.
      Ska testa overnight igen nån gång framöver :)

      Radera
  4. Jag är skitsugen på alla produkterna! Men i vilken ordning ska man använda dem?!

    SvaraRadera